hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| ایجاد انضباط مالی در همه سازمانها ضروری است

اصفهان| ایجاد انضباط مالی در همه سازمانها ضروری است

شهردار اصفهان گفت: ایجاد انضباط مالی در همه سازمانها، بهره وری و فرصت سازی ضروری است از اين رو طي يک سال گذشته در شهرداري اصفهان در اين راستا حرکت کرديم.


قدرت الله نوروزی در شانزدهمین همایش ملی حسابداری ايران با ابراز خشنودي از انتخاب شهر اصفهان براي برگزاري اين همايش ملي اظهار کرد: اين فرصتي براي حسابداران است تا علاوه بر اينکه کار تخصصي خود را انجام مي دهند از ميراث تاريخي زيباي بر جاي مانده از گذشته اين شهر ديدن کنند. او با بیان اینکه اصفهان شهری است که به شبکه شهرهای خلاق جهان در حوزه صنايع دستي پيوسته، تصريح کرد: اين شهر بر اساس محور زاينده رود ساخته شده، اما امروز با مصيبت بزرگي همچون خشکسالي مواجه شده است و جا دارد تا همه معماران، مهندسان، اساتيد دانشگاه و ... سبك جديدي از زندگي در اين شهر را براي مردم ايجاد كنند و تسليم شرايط سخت موجود نشوند.شهردار اصفهان با اشاره به علم حسابداری، ادامه داد: حسابداری در نظام های دموکراسی یکي از ابزارهاي شفاف سازي و شفاف سازي يکي از اصول حقوق شهروندي است. شفاف سازي مي تواند حاکمان را پاسخگوي افکار عمومي كند، هزينه ها را كاهش و بهره وري را افزايش دهد.

او با بیان اینکه حسابداری حقوق شهروندی را تحقق مي بخشد، افزود: حسابداري مديران را تحت فشار افکار عمومي قرار مي دهد تا انضباط مالي را سرلوحه کار خود قرار دهند.نوروزی اضافه کرد: در صورتی که حسابداری امروزه به طور دقیق بر دستگاه ها، سازمانها، نهادها و شرکت ها حاکم شود اعتماد عمومی افزايش يافته و جلوي فساد گرفته مي شود. تمام اين موارد مي تواند باعث افزايش اميد شده و در شرايطي که نظم و انضباط مالي حاكم باشد، گره گشايي از مشكلات كار سختي نخواهد بود.

او با بیان اینکه باید همایش ها و مقالات متعدد در خصوص حسابداري برگزار و نوشته شود، افزود: اين موضوع اثر بسيار مهمي در اداره امور کشور دارد چراکه حسابداري يک فن بسيار مهم و يک علم است. حقوق يك علم است اما علاوه بر اين يك فن و يك هنر نيز هست. حسابداري نيز همين گونه است. هنر نظم بخشيدن است تا جلوي فساد گرفته شده و افكار عمومي را روشن كند. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک قاضی نمی تواند بدون نظر کارشناسان حسابداري حکم صادر کند، تصريح كرد: پيچيده ترين دعاوي و مسائل اقتصادي فقط با نظر كارشناسي حسابداران منجر به راي در دادگاه مي شود. امروزه دعاوي حقوقي از پيچيدگي هاي بسياري برخوردار است كه كار قضات را بسيار مشكل مي كند، بنابراين اين حسابداران و كارشناسان مالي هستند كه علاوه بر دادگاه ها، در شركت ها، ارگان ها و دستگاه هاي مختلف تصميم سازي مي كنند. 

او از حسابداران درخواست کرد: نظرات خود را راجع به بهبود انضباط مالی شهرداری ها و شهرداری اصفهان در شرایط سخت اقتصادي امروز ارائه کنند، زيرا مديريت شهري از نظرات و پيشنهادهاي تخصصي استقبال مي کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد