hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > 900 هکتار نهال‌کاری درشهرستان شاهرود انجام‌شد

900 هکتار نهال‌کاری درشهرستان شاهرود انجام‌شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی برای حفظ و احیاء مناطق بیابانی در دستور کار است، گفت: ۹۰۰ هکتار نهال‌کاری در ششهرستان به انجام رسیده است.

محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی برای حفظ و احیا مناطق بیابانی برای شاهرود در دستور کار قرار دارد، ابراز داشتبر این اساس از محل اعتبارات سال گذشته حدود ۹۰۰ هکتار نهال‌کاری در شاهرود به انجام رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه نهال‌کاری و بذرپاشی دیگر اقدامات لازم برای تثبیت پوشش گیاهی منطقه به شمار می‌رود، افزودحفاظت از عرصه‌های نهال‌کاری در مقابل چرای دام، هجوم جوندگان و شرایط نامساعد اقلیمی از جمله چالش‌های موجود در این گونه‌ها طرح‌ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه طی سال جاری ۳۰۰ هکتار مدیریت هرز آب و هفت کیلومتر بادشکن در نواحی بیابانی شهرستان احداث‌شده است، افزود: هدف ازاین‌گونه اقدامات جلوگیری از پیشروی بیابان و مهاجرت روستاییان حاشیه کویر به سمت شهرها است.

کشاورزیان بابیان اینکه حراست و حفاظت از عرصه وسیع منابع طبیعی شهرستان به مشارکت همه گروه‌های مردمی نیاز دارد، در ادامه تصریح کرد: به این منظور علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سامانه hamyartabiat.frw.ir برای همیار طبیعی‌ات درخواست دهند که به این افراد آموزش‌های لازم برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی ارائه می‌شود.

وی افزود: شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ برای اعلام هرگونه خسارت عمدی و غیر عمدی به عرصه‌های منابع طبیعی جنگلی و بیابانی آماده پاسخگویی مردم است تا در اسرع وقت مأموران یگان حفاظت به مشکل موجود رسیدگی کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد