hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مداحان محبوب را کجا پیدا کنیم؟

مداحان محبوب را کجا پیدا کنیم؟

در ميان مداحان هم افراد مطرحي وجود دارند كه كارشان تنها به خواندن و مداحي ختم نمي‌شود و بيرون از دنياي مداحي مشاغل ديگري را براي گذران زندگي انتخاب كرده‌اند.
سعيد حداديان يكي از مداحان چهره‌اي است كه به اظهارنظرهاي جنجالي‌اش شهره است و گاهی در ميان رسانه‌هاي سياسي مي‌شود نام او را ديد. اما حداديان براي گذران زندگي در نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاه تهران كار مي‌كند و بعضي از دروس مرتبط با معارف را هم تدريس مي‌كند.
منصور ارضي جزو مداحاني است كه در ميان مداحي‌هايش گريزي هم به اتفاقات سياسي مي‌زند اما در زندگي شخصي‌ او را بايد در ميان صنف لباس‌فروش‌ها جست‌وجو كرد. ارضي خارج از مداحي و هيأت در بازار  پارچه‌فروش‌ها حجره دارد و دامادش را در حجره كمك‌دست خود دارد. ابوالفضل بختياري (داماد ارضي) هم جزو مداحان است.
جواد مقدم از آن نسل مداحاني است كه به دليل سبك و خواندن آهنگ‌هاي عجيب به سرعت شهره شد. در آن برهه اين سبك‌ مداحي مخالفاني داشت اما مورد توجه جوان‌ترها قرار گرفت و از آن استقبال شد. مقدم جزو معدود مداحان تحصيلكرده است و در دانشگاه آزاد «هنر» خوانده است و براي همين در زندگي شخصي‌اش در كارگاهي كه دارد كار تذهيب انجام مي‌دهد، البته كارهاي تذهيب مقدم را مي‌توان در بعضي نمايشگاه‌ها ديد.
عبدالرضا هلالي جزو مداحاني است كه شيوه جديدي از سينه‌زني را باب كرد. او رشته حقوق را در مقطع كارداني نيمه‌كاره گذاشت تا وقت بيشتري براي مداحي داشته باشد و براي همين توانست در اين عرصه چهره شناخته شده‌اي شود و بعد از آن به فكر كسب‌وكار براي خود افتاد و با حيدر توكلي شريك شد تا حوالي ميدان گمرك حجره‌اي را براي تجارت چوب دست‌وپا كند. حيدر توكلي هم يكي از مداحان تهران است.
محمود كريمي مداحي است كه در  بازار سنگ توانسته اسم ‌و رسمي براي خود دست‌وپا كند. كريمي در مورد شغلش قبلا اينگونه گفته بود: «در كار سفال هستم، توليد سفال و آجر.» 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد