hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در شرکت برق منطقه ای سمنان

برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در شرکت برق منطقه ای سمنان

با حضور مدیر عامل ، معاونین و کارکنان شرکت برق منطقه ای سمنان، مراسم عزاداری و سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان ، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در محوطه فضای باز این شرکت برگزار گردید .

در این مراسم حجه الاسلام والمسلمین بارانی ، امام جمعه مهدیشهر با اشاره به کمالات معنوی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) ، بیان داشت : خداوند متعال در قرآن کریم ، خُلق پیامبر (ص) را بزرگ دانسته و به عنوان یکی از ویژگی های شاخص رسول اکرم بیان نموده است .

حجه الاسلام و المسلمین بارانی یکی از مهمترین دلایل توجه و استقبال مردم عربستان به دین مبین اسلام را اخلاق نیکوی پیامبر (ص) دانست و افزود : آنچه که موجب گسترش اسلام و مسلمان شدن مردم جاهل عرب شد رفتار عملی رسول خدا (ص) با مردم بود که آنان را شیفته حضرت و اسلام نمود.

وی مکارم اخلاق را صفتی بالاتر از محاسن اخلاق برشمرد و بیان داشت : مکارم اخلاق ، آن صفاتی است که شاید مورد پسند مردم نباشد ولی خدا آن را تأئید می کند .

امام جمعه مهدیشهر از دیگر صفات ممتاز رسول اکرم (ص) که در دیگر ائمه اطهار(ع) همچون امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) نیز متجلی بود را امانتداری ، ساده زیستی و تواضع عنوان کرد و گفت : همه ما با عمل نمودن به دستورات اسلام و متخلق شدن به اخلاق بزرگان دینمان می توانیم مُبلّغ خوبی برای اسلام باشیم.

در ادامه این مراسم ، با مداحی و مرثیه خوانی یکی از مداحان ، حاضران به عزاداری پرداختند .

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد