hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| رتبه اول البرز در اشتغال در بخش خدمات

البرز| رتبه اول البرز در اشتغال در بخش خدمات

نهمین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز به ریاست استاندار البرز و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، فرمانداران و سایر در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.


 اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دبیر کارگروه اشتغال استان به ارائه گزارشی از تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی، فراگیر و مشاغل خانگی ونیز نرخ بیکاری استان پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان در بهار 97 به میزان 15.6 درصد و نرخ مشارکت در استان در بهار 97 نیز به میزان 39.6 است؛ همچنین در کل کشور اشتغال در بخش خدمات 56 درصد و استان البرز نیز از استان‌های برتر و رتبه اول در اشتغال در بخش خدمات است و در بخش صنعت نیز میزان اشتغال کشور 24 درصد درحالی‌که در استان البرز اشتغال در بخش صنعت 42 درصد است که بیشتر از متوسط کشوری است و این نشانگر صنعتی بودن استان در کشور است.

او ادامه داد: به دلیل صنعتی بودن استان، آسیب ناشی از تحریم‌ها بر حوزه صنعت امکان‌پذیر است ولی خوشبختانه با بررسی‌های انجام‌شده تاکنون تحریم‌ها تأثیر محسوسی در روند کار بخش صنعت استان نگذاشته‌اند و در جهت تقویت این بخش ونیز تثبیت نیروی کار واحدهای تولیدی طی کارگروهی در استان تدابیر و اقداماتی انجام می‌پذیرد.

او یادآور شد: در فصل پاییز برای صنعت البرز باید تدابیر ویژه‌ای پیش‌بینی کرد و در این زمینه از تمام تحلیل گران اقتصادی بهره برد.

او در خصوص تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی و فراگیر در استان اظهار داشت: در سامانه کارا برای اشتغال روستایی دو هزار طرح ثبت‌نام‌شده که 791 طرح با پیش‌بینی اشتغال 5130 نفری در کمیته فنی تصویب‌شده است و در سامانه کارا برای اشتغال فراگیر نیز 540 طرح ثبت‌نام‌شده که 90 طرح در کمیته فنی با اشتغال بیش از 3500 نفر به تصویب رسیده است.

خلیلی در ادامه یادآور شد: طرح‌های اشتغال روستایی و فراگیر به‌طور هفتگی در کمیته فنی استان با حضور نمایندگان دستگاه‌ها اجرایی مربوطه و بانک‌های عامل برگزار می‌شود و در این راستا نیز از سوی وزارت کشور استان البرز به‌عنوان استان برتر در تصویب دقیق طرح‌های اشتغال روستایی معرفی گردید.

وی با اعلام میزان اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال استان اظهار داشت: در پایان شش‌ماهه اول سال جاری نیز به همت دستگاه‌های اجرایی به میزان 17 هزار و 203 اشتغال ایجادشده در استان در سامانه رصد ثبت شد.

استاندار البرز نیز در نشست کارگروه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: بانک‌ها درمجموع همکاری خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی استان داشتند و در ارائه تسهیلات به‌خوبی ما را همراهی کردند که البته قدردان این اقدام هستیم.

محمدعلی نجفی افزود: صندوق کارآفرینی امید نیز باید تا جلسه بعد به سقف ارائه تسهیلات دست پیدا کنند.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه باوجود هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه کشور، مسئولان در جبهه اقتصادی و اشتغال برای توسعه کشور به‌طورجدی گام برمی‌دارند اظهار داشت: در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال کشور، استان البرز نیز می‌تواند در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع‌دستی و کشاورزی، صنایع پوشاک پیشرو بوده و به اشتغال بالا برسد و در این راه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های به وجود آمده به‌خوبی بهره برده تا به هدف مهم توسعه اشتغال دست‌یابیم.

او افزود: با جدیت و قاطعیت در اقدامات توسعه‌ای اشتغال می‌توانیم جزو استان‌های برتر کشور در این حوزه شویم و با اشتغال روستایی فراگیر و خانگی ازجمله فعالیت صنعت پوشاک به‌یقین توفیقات خوبی در این عرصه برای البرز حاصل می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد