hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جابه‌جایی روزانه ۱۲۰۰ تن کالا از طریق شبکه ریلی کرمانشاه

جابه‌جایی روزانه ۱۲۰۰ تن کالا از طریق شبکه ریلی کرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه گفت: انتخاب واگن‌ قطارها به بخش خصوصی واگذار شده و افزایش کیفیت واگن‌های قطار کرمانشاه در حال پیگیری است.

مهرداد سالاری ، با بیان اینکه کاهش سفرها با راه‌آهن یکی از مشکلات به دلیل شیوع کرونا است اظهار داشت: بسیاری از پروازها و سفرهای زمینی کاهش یافته و شرکت بهره‌بردار راه‌آهن سفرها را به میزان تقاضای مردم تنظیم می‌کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: اکنون جابه‌جایی مسافر و بار از طریق ریلی در حال انجام است و گاهی روزانه 1200 تن بار در استان جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین 1100 رام قطار داشتیم افزود: تنها مشکل سرعت قطار بود که بخش عمده‌ای از جوشکاری ریل در سال گذشته انجام شده و همین موضوع سبب شده سرعت قطار در مسیر تهران از 40 کیلومتر به 80 کیلومتر افزایش یافته است و با اتمام جوشکاری سرعت به 110 کیلومتر نیز می‌رسد.

سالاری با بیان اینکه طول مسیر کرمانشاه تا اسلام‌آبادغرب 55 کیلومتر و مسیر ریلی بیش از 90 کیلومتر است عنوان کرد: این افزایش مسیر کارشناسی شده و براساس استانداردها است زیرا قرار است بیشتر از مسافر بار جابه‌جا شود.

وی افزود: یکی از اهداف این است که شبکه ریلی تا قصرشیرین و خانقین ایجاد شود و از خانقین تا حدودی در کشور عراق نیز ایران ریل‌گذاری کند و از آنجا به بندر لاذقیه و سوریه وصل شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: واگن‌های کرمانشاه متعلق به شرکت راه‌آهن ایران نیست و به بخش خصوصی واگذار شده است زیرا این بخش نیز با توجه به امکانات و مسیرها واگن‌ها را به مسیرهای تخصیص می‌دهد؛ بنابراین چون زمان زیادی از راه‌اندازی قطار کرمانشاه نمی‌گذرد پشتوانه لازم وجود نداشت اما افزایش کیفیت واگن‌ها در حال پیگیری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد