hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور

نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از دیدار با رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران خبر داد و گفت: در این نشست توافقاتی برای برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمود شاهرودی انجام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح اظهار داشت: در این دیدار که در دفتر حسن بلخاری قهی در تهران انجام شد در خصوص برگزاری نکوداشت آیت الله سیدمحمود شاهرودی از مراجع فقید بحث و تبادل نظر شد و ریس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران حمایت این انجمن را از برگزاری این کنگره اعلام کرد.
وی افزود: انجمن آثار و مفاخر ایران چاپ و انتشار آثار این کنگره از جمله کتاب های آیت الله شاهرودی و نیز مصاحبه های شاگردان این مرجع تقلید که تهیه خواهد شد را برعهده گرفت و مقرر شد این کتابها با آرم و هزینه انجمن چاپ و منتشر شود.
آیت الله سیدمحمود شاهرودی بعد از ارتحال آیت الله بروجردی به عنوان یکی از مراجعی که زعامت حوزه شیعه را در داخل و خارج کشور دارا بود، شناخته می شد.
آیت الله شاهرودی در بسیاری از موارد به عنوان اولین ها مطرح بود و به عنوان مثال پایه گذاری راهپیمایی اربعین حسینی، ساخت بیمارستان و مدرسه در ایران و عراق، ارائه خدمات اجتماعی و ساخت مجتمع های مسکونی ارزان قیمت برای طلاب و نیز محرومان را می توان نام برد که برای اولین بار توسط این مراجع اجرایی شد.
این مرجع تقلید علاوه بر خدمات اجتماعی، در عرصه سیاست نیز خوش درخشید و به عنوان یک مرجع انقلابی شناخته شد. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد