hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت ارزان دام زنده معیشت عشایر را با مشکل مواجه کرده است

قیمت ارزان دام زنده معیشت عشایر را با مشکل مواجه کرده است

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: قیمت پایین دام زنده و کاهش خرید گوشت به دلیل شیوع کرونا زیان قابل توجهی را متوجه جامعه عشایری می‌کند و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بهزاد محمدی، با بیان اینکه قیمت پایین دام زنده از مشکلات عشایر استان است اظهار داشت: با توجه به بسترهای قانونی و حمایت‌های مناسبی که مجموعه استان نسبت به جامعه عشایری داشتند و در راستای سال جهش تولید، عشایر پیشگام بوده‌اند و نسبت به تولید انواع فراورده‌ها از جمله گوشت قرمز اقدام کردند.
محمدی بیان کرد: امسال به دلایل گوناگون از جمله شیوع ویروس کرونا، کاهش مصرف گوشت قرمز در مراسم‌های مذهبی و اعیاد، ممنوعیت برگزاری فریضه حج و نذورات ماه محرم، کاهش مصرف گوشت در اماکن عمومی و رستوران‌ها بخش قابل توجهی از دام پروار شده منتظر ورود به بازار مصرف هستند.
وی افزود: در استان کرمانشاه 150 تا 200 هزار رأس دام آماده ورود به بار است و علاوه بر این با وجود افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز و سایر هزینه‌های مرتبط با پرورش دام قیمت دام زنده نسبت به سال گذشته قیمت دام زنده نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است.
محمدی گفت: قیمت دام زنده حدود 38 هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده دام زنده با احتساب 15 درصد سود بیش از 43 هزار تومان است و اگر این وضعیت استمرار داشته باشد زیان قابل توجهی به جامعه مولد و کم‌توقع عشایر تحمیل خواهد شد.
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از مشکلات عشایر تأمین آب مورد نیاز است که هر ساله 30 دستگاه کامیون تانکردار با ظرفیت روزانه 1500 مترمکعب آب مورد نیاز 4500 خانوار و 300 هزار رأس دام عشایر را تأمین می‌کند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مشکل هر سال تشدید می‌شود از سال گذشته به منظور کاهش این معضل از محل اعتبارات ملی بیش از 55 میلیارد ریال اعتبار دریافت شد که 10 عنوان پروژه به وسیله آن در استان اجرا شد.
محمدی گفت: از محل این اعتبارات 22 هزار و 300 متر خط انتقال لوله احداث شده و 375 مترمکعب مخزن و 19 دهنه چشمه بهشتی و سه حلقه چاه حفر شده است که در نتیجه 850 خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد