hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > وحید امیری: جنگیدیم تا پرچم قرمز بالا بماند

وحید امیری: جنگیدیم تا پرچم قرمز بالا بماند

در گزارش زیر گفتگو با وحید امیری که یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در راه رسیدن به فینال آسیا بود را می‌خوانید.
چشم‌تان را ببندید و چند ستاره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را انتخاب کنید؛ بدون تردید یکی از این ستاره‌ها، وحید امیری است. او در این رقابت‌ها، هفت بازی پشت سر‌هم برای تیم انجام داد، یک گل زد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.
وحید توانست به لحاظ تکنیکی، خواسته‌های یحیی گل‌محمدی را در خط حمله پوشش دهد و همچنین به خاطر خاصیت تاکتیک‌پذیری بالایی که داشت، به تیمش کمک کرد تا به فینال برسد. امیری نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم ملی فوتبال کشورمان هم یک ستاره است که گزارشگران قطری هنگام گزارش دیدار‌های پرسپولیس، همواره به خاصیت‌های تاکتیکی و ارزش‌های فنی این بازیکن در تیم ملی و رقابت‌های باشگاهی اشاره داشتند. با وحید پس از بازگشت سرخپوشان گپی زدیم که می‌خوانید.
این تورنمنت برای خودت چطور گذشت؟
فقط می‌توانم خدا را شکر کنم، زیرا یکی از بهترین مسابقاتی بود که خارج از خاک ایران پشت‌سر گذاشتیم. با این‌که من در جام‌جهانی و جام ملت‌ها بازی کرده‌ام و تجربه حضور در این تورنمنت‌ها را دارم، اما در لیگ قهرمانان آسیا توانستم تجربیات بزرگی به‌دست بیاورم، چون اتفاقات زیادی برایمان رخ داد که می‌تواند هر کدامش یک درس بزرگ باشد.
این تورنمنت جدا از موفقیت‌هایی که برای تیم به همراه داشت، برای من هم تجربیات بزرگی در پی داشت. خدا را شکر که همه بازیکنان ما سالم به خانه برگشتند.
بهترین بازی را مقابل کدام حریف داشتید؟
اصلا نمی‌توانم بگویم کدام حریف قدرتمند بود و کدام‌شان ضعیف. ما در ابتدای راه، دو بار با التعاون عربستان بازی کردیم که هر دو بار به پیروزی رسیدیم.
آن‌ها تیم قدرتمندی بودند. متاسفانه به الدحیل قطر باختیم، چون بدشانس بودیم. مقابل شارجه چهار گل زدیم آن هم در حالی که شارجه، شانس اول صعود از گروه شده بود و در بازی‌های قبل از ما، عالی کار کرده بود. مقابل السد قطر و پاختاکور ازبکستان هم با شایستگی به پیروزی رسیدیم.
بعد هم نوبت به النصر رسید که با تلاش همه بازیکنان و آنالیز و تدبیر کادر فنی بردیم.
فکرش را می‌کردی النصر را شکست بدهید؟
بله، چون روحیه تیم‌مان عالی بود. البته النصر یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیاست، چون آن‌ها بازیکنان خارجی بسیار خوب و سرشناسی در ترکیب خود داشتند. از خط دروازه تا خط حمله، بازیکنان‌شان عالی و گرانقیمت بودند، اما خدا خواست تا برنده باشیم.
موضوعی مثل محرومیت یکباره عیسی آل‌کثیر چقدر روی کارتان تاثیر داشت؟
به هر‌حال بی‌تاثیر هم نبود. ما یکی، دو ساعت قبل از بازی فهمیدیم که عیسی محروم شده، اما یحیی گل‌محمدی و سایر مربیان تیم طوری با ما صحبت کردند که روحیه همه اعضای تیم بالا رفت و توانستیم بهترین بازی خودمان را انجام بدهیم. واقعا مقاومت کردن مقابل چنین تیمی برای ۱۲۰ دقیقه خیلی کار سختی بود، ولی دیدید که ما نه تنها خوب دفاع کردیم بلکه در زمان حمله نیز تیم قدرتمندی نشان دادیم و اگر خوش‌شانس بودیم، در همان ۹۰ دقیقه کار را تمام می‌کردیم.
مهدی عبدی زننده آن گل بود. چه نظری در مورد این بازیکن داری؟
با این‌که عیسی محروم شده بود، اما جانشین او یعنی عبدی به‌خوبی از پس ماموریت‌های کادر فنی برآمد و این نشان می‌دهد مهدی آینده درخشانی دارد. او بازیکنی بسیار خوش‌اخلاق و تکنیکی است که می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مهدی به لحاظ روحی و فوتبالی هم بازیکن خوبی به‌حساب می‌آید. خدا هم کمکش کرد که گل تساوی ما را بزند.
باید قدر چنین بازیکنانی را دانست و به جوان‌ها بیشتر میدان داد تا بتوانند استعدادشان را ثابت کنند. عبدی جانشین بازیکن موثری مثل آل‌کثیر شده بود، ولی عملکرد قابل قبولی داشت. البته تک‌تک بازیکنان ما عالی بودند و باید به همه آن‌ها تبریک گفت.
گل‌محمدی در تمام این روز‌ها که پرسپولیس در قطر حضور داشت، از غیبت هواداران گلایه می‌کرد. به نظرت اگر طرفداران پرسپولیس می‌توانستند به قطر بیایند، تاثیری بر عملکرد تیم داشتند؟
شما شک نکنید که ما بدون هواداران و طرفداران‌مان، یک تیم معمولی می‌شویم.
البته با این‌که پرسپولیسی‌ها در ایران بودند، اما انرژی آن‌ها به همه اعضای تیم می‌رسید. هواداران برای بازیکنان سنگ‌تمام گذاشتند و نتیجه این حمایت‌ها را هم دیدند. ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و می‌توانیم شانس کسب قهرمانی را هم داشته باشیم.
به نظرت پرسپولیس که تا اینجا بالا آمده، می‌تواند بالاخره قهرمانی در آسیا را به‌دست بیاورد؟
ما پرسپولیس هستیم و از هیچ حریفی نمی‌ترسیم. ان‌شاءا... کادر فنی برای فینال هم برنامه‌ریزی خوبی انجام می‌دهد و در کنار هم، آخرین گام را هم برمی‌داریم. ما تا همین جا هم جنگیدیم تا پرچم پرسپولیس بالا بماند و باید در گام آخر هم قوی باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد