hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم وضعیت قرمز کرونا در اردبیل نگران کننده است

تداوم وضعیت قرمز کرونا در اردبیل نگران کننده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان اردبیل و استمرار وضعیت قرمز در شهرهای این استان نگران کننده است.

شهرام حبیب زاده ، عنوان کرد: مجموع مبتلایان کرونا در اردبیل همچنان در حال افزایش است و این افزایش آمارها سبب می‌شود تا وضعیت ابتلاء به این بیماری به وضعیت قرمز و هشدار برسد از سویی سهل انگاری مردمی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده تا استفاده از ماسک و طرح فاصله گذاری اجتماعی نه تنها به درستی انجام نشود، بلکه در بسیاری از مواقع به دست فراموشی نیز سپرده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۴۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۵ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی با ابراز تأسف از فوت ۳ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده با بیان اینکه در حال حاضر یکی از روش‌های نجات افراد مبتلا به کرونا، استفاده از پلاسمای خون کسانی است که از این بیماری شفا یافته‌اند، افزود: در استان اردبیل تعداد ۷ هزار و ۴ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند که می‌توانند پس از گذشت یک ماه، با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود به بهبودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کنند.


حضور در تجمعات اصلی ترین عامل انتشار ویروس کرونا و افزایش آمار ابتلاء است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر عدم حضور در اماکن پرتردد، حضور در تجمعات را عامل مهمی در افزایش ابتلاء به بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: توصیه می‌شود مردم حتی المقدور در منزل بمانند و از حضور در مراکز خرید، بازار، فروشگاه‌ها و سایر اماکن خرید و فروش با تجمعات مردمی خودداری و در صورت ضرورت با رعایت موازین بهداشتی و تسریع در تهیه مایحتاج چندین روزه مراجعه شود.

وی گفت: شستشوی مکرر دست، مصرف مایعات و ماندن در خانه در صورت احساس بیماری از مهم‌ترین راهکارهای کاهش انتشار ویروس در جامعه است که علاوه بر آن توصیه می‌کنیم در صورت ضرورت برای حضور در اجتماع، حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل یک و نیم متری را رعایت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد