hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > لزوم ترویج ظرفیت های سمنان برای گردشگری کشاورزی شهری

لزوم ترویج ظرفیت های سمنان برای گردشگری کشاورزی شهری


شهردار سمنان به لزوم ترویج ظرفیت های سمنان برای گردشگری کشاورزی شهری  تاکید کرد . 
به گزارش پایگاه خبری رویداد ایران،شهردار سمنان در دومین گفتگوی زنده اینستاگرامی با پایگاه خبری بازآفرینی گفت :  با وسعت 1300 هکتاری بافت باغی در شهر سمنان می توان تابلویی از باغ شهر در سمنان متصور شد چرا که سمنان به شهری در باغ معروف بوده و وجود باغ ها در درون و اطراف بافت شهری و برگزاری برنامه های باغ گردی از ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی برخوردار است .
ناظم رضوی گفت : ترویج این نوع از گردشگری می‌تواند کمکی به‌بهبود اوضاع زندگی و معیشت باغداران و کشاورزان بوده و هم تجربه‌ای متفاوت برای گردشگران شهری باشد . 
شهردار سمنان با تاکید بر ارزش وجود باغستان های شهر  افزود : حفظ و توسعه باغستان های شهر از ضرورت های توسعه پایدار به شمار می رود و با جلب همکاری های فراسازمانی می‌توان در فضائی تعاملی با حضور عموم همشهریان، پژوهشگران، نسل جوان و گردشگران ، زمینه های  تعالی بیش از پیش سمنان را فراهم آورد.
وی با اشاره به ظرفیت باغ راه ها در توسعه گردشگری کشاورزی گفت : بازآفرینی و مرمت شش باغ راه در دستور کار شهرداری سمنان قرار داشته و  بیشتر این این باغ راه ها آماده بهره برداری و مابقی تا پایان سال فعالیت های عمرانی آن پایان می یابد . 
 ناظم رضوی افزود : با بازآفرینی این باغ راه ها و مرمت مسیرها و تامین روشنایی مسیر با پایه چراغ های قدیمی ، جدا از اهداف زیباسازی و گردشگری این باغ راه ها ، ارتقاء معیشت کشاورزان و باغ داران در این باغ راه ها هم مد نظر می باشد . 
وی به ویژگی های بارز این باغ راه ها اشاره کرد و اظهار داشت : در مرمت و بازآفرینی این باغ راه ها از نظرات سازمان جهادکشاورزی و خود کشاورزان و باغ داران استفاده شده و سعی شده در هر باغ راه  فضای گردشگری و پذیرایی برای تامین نیازهای گردشگران فراهم شود . 
ناظم رضوی به اولین جاده سلامت باغ راهی کشور با بازآفرینی باغ راه های شهر سمنان اشاره کرد و گفت : باغ راه های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض و با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه باغ ها مسیری به طول 10 کیلومتر به وجود می آید که به عنوان اولین جاده سلامت باغ راهی کشور می تواند مورد استفاده گردشگران قرار بگیرد . 
وی گفت :  علاوه بر احیای ۶ باغ راه در سطح شهر  ۲ پاتوق محله برای استراحت و عرضه محصولات کشاورزی و یک مزرعه گردشگری ویزه کودک در راستای شهر دوستدار کودک ایجاد شده است .
شهردار سمنان ضمن اشاره به اینکه همه هزینه های بازآفرینی از محل اعتبارات متعلق به شهرداری است گفت : آماده انتقال تجارب بازآفرینی باغ راه ها به دیگر شهرداری ها هستیم .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد