hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > رکوردها در قهرمانی ایران قابل قبول بود/ نگرانم عقب بمانیم

رکوردها در قهرمانی ایران قابل قبول بود/ نگرانم عقب بمانیم

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ گفت: نفراتی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند در مسابقات قهرمانی ایران رکوردهای قابل قبولی داشتند.
افشین فرزام درباره ی عملکرد روئینگ سواران در مسابقات قهرمانی ایران بیان کرد: با توجه به اینکه امسال مسابقات برون مرزی نداریم  و ورزشکاران هم چهار ماه تمرین روی دریاچه نداشتند، برگزاری قهرمانی ایران اتفاق خوبی بود که به همت فدراسیون  انجام شد. نفراتی هم که برای کسب سهمیه المپیک فعالیت می کنند، رکوردهای قابل قبولی داشتند. البته شرایط جوی هم متفاوت بود با این حال فکر می کنم بتوان روی ورزشکاران حساب کرد  که اگر شش ماه باقی مانده را هم خیلی خوب تمرین کنند بتوانند در مسابقات کسب سهمیه المپیک نتایج قابل قبولی بگیرند.
او در مورد عملکرد بهمن نصیری  و نازنین ملایی که از شانس های اصلی کسب سهمیه المپیک هستند، گفت: در مسابقه بهمن نصیری باد مخالف شدید بود و او رکورد ۳ دقیقه  و ۲۸ ثانیه را ثبت کرد و اگر شرایط باد مناسب بود می توانست ۳ دقیقه  و ۲۰ ثانیه را هم ثبت کند. نازنین ملایی هم رکورد دریاچه  با ۳ دقیقه و ۴۷ ثانیه دست خودش بود که توانست به ۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه کاهش دهد.با توجه به مشکلات کرونا و تعطیلی ها، شروع کار بد نبود  اما باید ادامه پیدا کند. 
فرزام در پاسخ به این پرسش که چرا نازنین ملایی در روئینگ تک نفره سنگین وزن که المپیکی است شرکت نکرد، تصرریح کرد: با توجه به اینکه نفرات خوب تیم ملی در سبک وزن شرکت کرده بودند رقابت آنجا بیشتر بود و ترجیح دادیم در سبک وزن شرکت کند و خودش را آنجا محک بزند. رکوردهای زمانی هم که در سبک وزن ثبت شد خیلی بهتر از سنگین وزن بود  به طوری که زمان ثبت شده نفر چهارم سبک وزن بهتر از نفر اول سنگین وزن بود. کسانی که در سنگین وزن حضور داشتند از استان ها بودند و به نظرم خوب بود که رقابتی  هم بین آنها ایجاد شد. 

او در مورد زمان آغاز اردوی تیم ملی روئینگ و تعداد نفرات دعوتی گفت: من با آقای سهرابیان رییس فدراسیون صحبت کردم و فکر می کنم کار های خوابگاه تکمیل شود اردوها هم آغاز می شود.  در مورد تعداد نفرات هم باید جلسه کمیته فنی تشکیل شود تا به جمع بندی برسیم. البته  نمی توان تعداد نفرات زیادی دعوت کرد و در  تیم من نهایتا سه نفر بیشتر دعوت نشوند.
فرزام در پاسخ به این پرسش که فکر می کند موج سوم کرونا مانع برگزاری اردوی روئینگ سواران شود یا خیر، تاکید کرد: هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و ما باید امیدوار باشیم. از اول مرداد تاکنون تمرینات را خودمان انجام می دهیم. اگر دوباره مانع برگزاری اردوها شوند، چاره ای نداریم جز اینکه دوباره کار را خودمان جلو ببریم تا ببینیم شرایط به چه شکل می شود. تمام نگرانی ما این است که از کارهای فنی و تمرینی عقب بمانیم. مثلا در اسفند ناگهان واکسن کرونا کشف  و توزیع شود و همه چیز به روال عادی برگردد  و آن موقع بخواهیم در یک ماه تیم را آماده کنیم عملا امکانپذیر نیست.
او در پایان گفت: فکر می کنم فدراسیون  در تلاش است لیگ روئینگ را هم برگزار کند که اتفاق خوبی  می تواند باشد و کمک می کند روئینگ رونق پیدا کند و باعث  رشد هر چه بیشتر این رشته شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد