hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > نرخ مصوب تخم مرغ ۱۵۷۰۰ تومان شد

نرخ مصوب تخم مرغ ۱۵۷۰۰ تومان شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: قرار شد تخم مرغ با نرخ مصوب ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و اتحادیه نیز این نرخ را پذیرفت.
حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار استان که عصر گذشته برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد مطرح شده بحث تامین تخم مرغ به نرخ مصوب بود که این تصمیمات براساس نظر اتحادیه مرغداران گرفته شد.
وی تاکید کرد: قرار شد تخم مرغ با نرخ مصوب ۱۵۷۰۰ تا ۱۵۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد و اتحادیه نیز این نرخ را پذیرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص توزیع لاستیک نیز، گفت: با توجه به اینکه لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده قرار شد توسط نرم افزار توزیع لاستیک، توزیع آن با دقت انجام شود تا با قیمت بالا سر از بازار آزاد درنیاورد.
به گفته قاضی عسگر، قیمت مصوب هر جفت لاستیک در سامانه تایر مشخص شده و از طریق سازمان راهداری با پارامترهای مشخص و پیمایش های موجود لاستیک مورد نیاز، تحویل رانندگان می شود.
وی همچنین درباره روغن دیزل و ماشین های دیزیلی، گفت: قرار شد دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کرده و محل های تولید و توزیع روغن بررسی شود و با بخش هایی که روغن را وارد بازار نمی کنند، برخورد شود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، مطابق تصمیم روز گذشته قرار شد توزیع روغن از طریق تعویض روغنی ها انجام شود و هر خودرو بعد از تعویض روغن، معادل روغن سوخته خود را تحویل دهد.
وی همچنین با اشاره به وضعیت توزیع برنج و شکر در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر برنج ارز نیمایی وارد کشور می شود و خوشبختانه به وفور در بازار موجود است، همچنین شکر همانند برنج با ارز نیمایی و نرخ رسمی در بازار توزیع می شود.
قاضی عسگر همچنین درباره نظارت بر قیمت ها، توضیح داد: اتفاقات خوبی در حوزه نظارت بر بازار در حال رخ دادن است و سامانه ای را با عنوان «رصد» طراحی کرده ایم و هر فروشنده کیو آر کد مشخصی را در مغازه خود نصب می کنند و افراد از طرق موبایل خود می توانند اطلاعات آن صنف و یا فروشگاه را دریافت و نظر خود را ارائه دهند و در گزارشی اگر گران فروشی و یا پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، موارد را اعلام کنند.
وی تاکید کرد: این سامانه آماده شده و قرار است اواخر هفته آینده به تدریج در استان اجرا شود و به این ترتیب یک تجارت مردمی را در اصناف پایه گذاری می کنیم که علاوه بر نظارت مردمی با حداقل هزینه می توان نظارت بر اصناف و دستگاه های اجرایی را انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: به دلیل امکانات محدود اصناف، تعزیرات، سازمان صمت و .... نظارت های مردمی کمک می کند سازمان های بازرسی بر گزارش های مردمی متمرکز شوند که می تواند تحولی در حوزه بازرسی و نظارت بر اصناف و دستگاه های اجرایی ایجاد کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد