hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه پاییز را بدون بیماری پشت سر بگذاریم؟

چگونه پاییز را بدون بیماری پشت سر بگذاریم؟

متخصص طب سنتی از مراقبت‌های لازم در فصل پاییز برای جلوگیری از بیماری می‌گوید.
دکتر محمد عسکر فراشاه، متخصص طب سنتی ،  گفت: فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و برای حفظ سلامتی در پاییز لازم است از مواجهه بدون پوشش مناسب با گرمای ظهر و سرمای بامداد و شبانگاه پرهیز شود.
او با بیان اینکه پوشاندن ناحیه سر، پیشانی، گردن و کف پا در هوای سرد از مهمترین اقدامات پیشگیری کننده از سرماخوردگی در فصول سرد است، افزود: در این فصل باید از مواجهه با سردی به هر شکل مانند خوابیدن در جای سرد، استحمام با آب سرد و نوشیدن آب سرد پرهیز کرد.
عسکر فراشاه ادامه داد: در فصل پاییز باید از انجام تحرکاتی که باعث تعریق شدید و یا خروج آب زیاد از بدن می‌شود دوری کرد، زیرا سبب بروز و تشدید خشکی بدن می‌شود.
متخصص طب سنتی اظهار داشت: در فصل پاییز، خوابیدن در طول روز به خصوص یک ساعت قبل از غروب، بلغم را افزایش می دهد و سبب سنگینی سر و کند شدن فعالیت‌های مغز‌ی می‌شود.
او تصریح کرد: استشمام عطر‌ها و گل‌های خوشبو در فصل پاییز از اندوه و افسردگی می‌کاهد به همین دلیل در این فصل استشمام بو‌های خوش طبیعی، ملایم ونشاط آور مثل سیب خوشبو، پرتقال شیرین خوشبو، بادرنجبویه، شب بو، زنبق و گلاب مفید است.
عسکرفراشاه در پایان تاکید کرد: در این فصل باید از استشمام عطر‌ها و ادکلن‌های شیمیایی پرهیز شود، زیرا زمینه ساز بروز حساسیت‌های پاییزی و مشکلات تنفسی خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد