hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > تجربه متفاوت برگزاری جشنواره آنلاین

تجربه متفاوت برگزاری جشنواره آنلاین

تجربه برگزاری آنلاین جشنواره سی و سوم اتفاقات متفاوتی را رقم خواهد زد، که اصفهان باید بیش از سال‌های گذشته در اجرایی شدند و رقم خوردن این اتفاقات نقش داشته باشد.
تجربه برگزاری آنلاین جشنواره سی و سوم اتفاقات متفاوتی را رقم خواهد زد، که اصفهان باید بیش از سال‌های گذشته در اجرایی شدند و رقم خوردن این اتفاقات نقش داشته باشد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «هامون شیرازی» فیلمساز اصفهانی و مدیرستاد جشنواره و سینمای رسانه دوره گذشته جشنواره در اصفهان با عنوان کردن این موضوع اظهار داشت: در پایان جشنواره سی و دوم پیش‌بینی برای هرچه بهتر انجام شدن جشنواره سی و سوم در نظر گرفته شد. تلاش کردیم تا با نگاه به تجربیات گذشته تیم اجرایی دوره‌های قبل این جشنواره را پربارتر برگزارکنیم، اما با شیوع ویروس کرونا برنامه‌های در نظرگرفته شده تغییر کرد و به‌هم ریخت.
شیرازی با اشاره به اینکه حضور تماشاگر و هنرمندان و اجرای برنامه‌های جانبی بخش‌های جدانشدنی و جذاب یک جشنواره هستند، اظهار کرد: حال در شرایط کنونی قرار است جشنواره‌ای به صورت آنلاین برگزار شود و تجربه جدیدی را در کل جهان رقم بزند. شاید طی ماه‌های گذشته برخی از جشنواره‌های مهم جهانی مانند جشنواره ونیز به صورت آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده باشند، اما باید دید دیگر جشنواره‌ها برای برپایی در شرایط خاص کنونی چه تدابیری را در نظر می‌گیرند.
او ادامه داد: برگزاری آنلاین جشنواره، تصمیم درستی است که اتخاذ شده است، زیرا نمی‌توان به راحتی جشنواره‌ای را که در رده‌ بین‌المللی، دارای اعتبار است، برگزار نکرد و آن را رها کرد، اما باید بپذیریم که در برپایی این جشنوراه مانند یک کودک نوپا هستیم.
این فیلمساز با اشاره به اینکه  متاسفانه عادت کردیم به دانلود رایگان فیلم‌ها و از این رو تجربه نمایش آنلاین به ما نشان داد که فیلم‌ها از روی پلتفرم‌ها به سرقت می‌روند، افزود: در شرایط برگزاری آنلاین برخی از فیلمسازان فیلم‌های خوب خود را روی پلتفرم‌های آنلاین جشنواره نمایش نمی‌دهند و از این رو باید به ویژه فیلم‌های بلند سینمایی در قالب اکران حضوری با افراد محدودی به عنوان مدعو یا اصحاب رسانه به نمایش درآید.
شیرازی در خصوص فعالیت سینمای اصفهان در حوزه کودک گفت: اصل برگزاری جشنواره در شهرهای مختلف که نماد می‌شود و شکل می‌گیرد، در کنار موضوعات و اهداف هنری آن، بر پایه حوزه‌های اقتصادی، برندسازی و... بنا می‌شود تا دستاوردهای مختلفی در این حوزه‌ها نیز برای شهرها به همراه داشته باشد.
او ادامه داد: تجربه‌ای در گذشته داشتیم که بدون فکر و برنامه‌ریزی پولی در سینما برای ساخت فیلم در حوزه کودک و نوجوان تزریق شد که نتایج خوبی به همراه نداشت و نبود ناظری بر روند تولید این فیلم‌ها و موضوعات آن‌ها نیز در شکل گیری این بی کیفیتی بی تاثیر نبود. نیازی نیست در شهری که جشنواره‌ای در آن برگزار می‌شود تولیداتی با این سبک و سیاق تهیه شود. شاید 10 درصد از صد فیلم کودک و نوجوانی که در دوره‌های قبل بر اساس این موضوع ساخته شد، قابل نمایش باشند و از این رو باید از نظر و برخورد تماشاگرها و تجربیات قبل در این خصوص استفاده کرد و با راه حل تازه و نگاه دقیق به ساخت فیلم با موضوعات مختلف در سینمای اصفهان ورود پیدا کرد.
او اظهار داشت: مشکل اصلی هنرمندان نبود یک سندیکای خوب است. عدم توزیع درست ثروت در جامعه هنری و آلوده شدن جامعه هنری به رانت، اتفاقات متعددی را برای این عرصه به وجود آورده است. به طور مثال در حوزه فیلمسازی سینمای کودک در شهر اصفهان وقتی یک تهیه کننده ارگانی ورود می‌کند، شاهد اتفاقات مختلف و رانت‌های گوناگونی می‌شویم که برخی از هنرمندان از آن راضی و برخی دیگر ناراضی هستند و در این بین برای دفاع از صیانت، هنر و سینما دیگر زیر یک چتر جمع نمی‌شویم. ضمن آن که عدم وجود یک سندیکای واحد، باعث شده است تا توازن در بین هنرمندان برای یک صدا بودن برقرار نشود و ردی از همدلی به چشم نیاید. 
شیرازی با تأکید بر این که امسال باید اصفهان پررنگ‌تر از همیشه در روند برپایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فعالیت داشته باشد، گفت: با تمام اتفاقات، وجود بیماری کرونا و آنلاین بودن جشنواره سی و سوم معتقدم اصفهان می‌تواند تجربه خوبی از خود در برپایی این جشنواره برجا بگذارد و نشان دهد که می‌تواند یک جشنواره آنلاین را با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند و این تجربه خوب را به دیگر جشنواره‌های آنلاین ایران انتقال دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد