hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گفتگو با یك رزمنده و جانباز دفاع مقدس

گفتگو با یك رزمنده و جانباز دفاع مقدس

 گفتگویی کوتاه با رزمنده هشت سال دفاع مقدس که مدت هفت سال در جبهه حضور داشته و اکنون در جبهه اقتصادی فعالیت می کند.
این رزمنده ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به سوالات خبرنگار روابط عمومی نفت و گاز گچساران این گونه پاسخ داد . خودتون را معرفی کنید؟ سید عزیزالله دبیری متولد چهارم شهریور ۱۳۴۳ هستم 
در چند سالگی به جبهه رفتید و چند مدت در دوران دفاع مقدس حضور داشتید ؟ هفده سال داشتم که عازم جبهه شدم ، ۷ سال افتخار داشتم که در جبهه انجام وظیفه نمایم .
آیا با همرزمانتان هنوز ارتباط دارید؟ چند تن از آنها را نام ببرید؟بله با تعدادی از دوستان همرزمم در ارتباط هستم از جمله بهروز سبز چهره ، هاشم کشاورز ، رحمت الله رحیمی ، محمد امین امیریان ، محمدرضا اسفندیاری ، فریدون پژم ، احمد ذوالفقاری ، علی گودرزی فراهانی و همچنین با تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی با دیگر دوستان در ارتباط هستم .
در چه مناطق عملیاتی و چه عملیات هایی حضور داشتید؟ در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب و غرب اروندکنار ، خسروآباد ، آبادان ، خرمشهر ، شلمچه ، کوشک ، طلایه ، هورالعظیم ،جزایر مجنون ، بستان، حمیدیه ،اهواز ،تنگه چزابه ، موسیان ،دهلران ،فکه ، دشت عباس، زبیدات ، سومار ،مریوان ، سنندج ،کرمانشاه و عملیات های تک و پاتک های جبهه شلمچه ، خرمشهر ،جزایر مجنون ، بیت المقدس ، والفجر ۱۰ کربلای ۸، ۴ ،۵ والفجر ۸ ، بدر ،خیبر ، قدس وبا لبخند می گوید تقریبا در اکثر عملیات ها حضور داشتم .
در چه عملیاتی جانباز شدید؟ در عملیات بدر و والفجر ۸ بمباران شیمیایی و اصابت ترکش ،کربلای ۵ اصابت تیر مستقیم و کربلای ۸ ،قبل از شروع عملیات با دوستان جهت توجیه منطقه رفته بودیم که مورد اصابت تعدادی خمپاره ۶۰ قرار گرفتیم .
از احساس خود در هفته دفاع مقدس مطلبی به ما بگویید ؟ هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های دلاور مردان بی ادعا است که برای دفاع از مرز و بوم علیرغم حمایت‌های بیش از ۳۷ کشور از رژیم بعث عراق یک وجب از خاک میهن را از دست ندادند و در این دفاع مقدس باعث بیداری کشورهای اسلامی شدند و قدرت خودشان را به رخ جهانیان کشیدند لذا می طلبد جهت قدردانی از شهدا ،آزادگان ، رزمندگان ، جهادگران و خانواده هایشان که باعث سربلندی ایران اسلامی شدند قدر دانی به عمل بیاید و همچنین برای الگوسازی پرورش نسل جوان قهرمانان راستین و واقعی را در این هفته معرفی کنیم .در هفته دفاع مقدس دوران جبهه و جنگ برایم تداعی می شود .
یک خاطره از جنگ برایمان بیان کنید ؟ در ادامه عملیات کربلای ۵ که یگان رزم مشغول نبرد بودند به خط مقدم رفته بودم دیدم که نیروهای یکی از یگان ها در کانال نشستند و حرکت نمی کنند رفتم جلو و سوال کردم چرا حرکت نمی کنید گفتند کانال به علت آتش سنگین تخریب شده و امکان خارج شدن نیست باید برای پیشروی از کانال بالا برویم که در تیررس نیروهای دشمن قرار میگیریم من داوطلبانه حرکت کردم که آنها پشت سر من بیایند خارج شدن از کانال همان و مورد اصابت گلوله قرار گرفتن همان با این کار باعث شدم که سایر رزمندگان حرکت کنند .
در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ هم اکنون با  ۳۹  سابقه در سنگر اقتصادی مشغول به خدمت در اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران هستم.
 سخن آخر شما ، از خداوند عاقبت بخیری جوانان و ملت ایران را خواستارم و هر کاری که انجام می دهیم رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد