hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پلمب ۱۷ هزار واحد متخلف بهداشتی در دوران کرونا/ ۱۴۵۲ کادر بهداشت به کووید ۱۹ مبتلا شدند

پلمب ۱۷ هزار واحد متخلف بهداشتی در دوران کرونا/ ۱۴۵۲ کادر بهداشت به کووید ۱۹ مبتلا شدند

فرهادی گفت: در دوران کرونا بیش از ۱۷ هزار واحد متخلف بهداشتی پلمب موقت و ۴۹ هزار واحد به مراجع قضایی معرفی شدند.
محسن فرهادی معاون فنی مرکز بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز جهانی بهداشت محیط اظهار کرد: شعار روز جهانی بهداشت محیط، «امسال راهبرد کلیدی نظام سلامت در برابر همه گیری بیماری هاست»، نقش بهداشت محیط در همه گیری‌هایی مانند کرونا بیشتر مشخص شد.
او ادامه داد: در جایی که درمان قطعی و واکسن نداریم مقابله با کرونا تنها با رعایت بهداشت و کنترل عوامل محیطی میسر است، همکاران بهداشت محیط در مسیر مقابله با کرونا در حال انجام وظیفه هستند و علاوه بر کنترل کلر آب و سلامت غذا و ... از ابتدای اسفند ماه پارسال تاکنون تلاش وافری در مبارزه با کرونا داشتند.

بازرسی بهداشتی بیش از ۲ میلیون واحد صنفی

 معاون فنی مرکز بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره آمار بازرسی‌های بهداشتی و تعداد اماکن بهداشتی متخلف بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد صنفی و کارگاهی بازرسی شدند و ۴۹ هزار  واحد صنفی و کارگاهی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، به دستگاه قضایی معرفی شدند و بیش از ۱۷ هزار واحد متخلف بهداشتی پلمب موقت شدند.
فرهادی افزود: باید توجه داشت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرط اساسی بوده و در ۲ هفته اخیر شیوه نامه‌های بهداشتی رو به نزول بوده است و این نزول رعایت بهداشت موجب افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی خواهد شد.
 معاون فنی مرکز بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بیان کرد: مراسم عزاداری با نظارت‌های بهداشت محیط انجام می شود و متاسفانه کسی که به کرونا مبتلا می‌شود و به منزل می‌رود نیاز به مراقب بهداشتی ۲۴ ساعته دارد و این مراقب ۲۴، طاقت فرساست.

آمار ابتلای کادر بهداشتی به کرونا

فرهادی با اشاره به آمار ابتلای کادر بهداشتی به کرونا گفت: ۱۴۵۲ نفر از کارکنان بهداشتی به بیماری کرونا مبتلا شدند و برخی هنوز درگیر بیماری حاد هستند و باید دانست که نظارت بر پسماند عفونی ایجاب می‌کند، همکاران ما با کرونا در ارتباط باشند و همکاران ما نظارت مستقیم بر تدفین بیمار کرونایی دارند و همین موضوعات باعث می شود که کادر بهداشتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا باشند.
 معاون فنی مرکز بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اظهار کرد: رعایت بهداشتی فردی و عمومی سلامت خود افراد و خدمت دهندگان را به دنبال خواهد شد.
فرهادی درباره نظارت های بهداشتی بر مدارس گفت: برخی مدارس زیرساخت های خوب و کلاس های بزرگی دارند اما برخی مدارس امکان برگزاری کلاس‌های حضوری را نداشتند و حدود ۱۲۴۵ مدرسه از حضوری به غیرحضوری تبدیل شده اند چرا که امکان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مانند تامین ضدعفونی تهویه مناسب در کلاس‌ها وجود نداشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد