hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > عملیات آبخیزداری در شهرک صنعتی سمنان اجرا می‌شود

عملیات آبخیزداری در شهرک صنعتی سمنان اجرا می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بابیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری برای شهرک صنعتی این شهر در دستور کار است، گفت: برای این طرح ۲۱ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی هزینه ‌می‌شود.

معصومه منظمی ضمن بیان اینکه طی سال جاری عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرک صنعتی سمنان اجرا می‌شود، ابراز داشت: برای این طرح ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصویب‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه انجام این پروژه در حجم چهار هزار و ۲۸۲ مترمکعب برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: درواقع این پروژه بر اساس مطالعات تفضیلی و اجرایی در حوزه آبخیز شهرک صنعتی و در ادامه و تکمیل عملیات آبخیزداری سال ۹۸ در حوزه آبخیز مذکور بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ضمن بیان اینکه با اجرای این طرح عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه شهرک صنعتی تکمیل و به پایان می‌رسد، ابراز داشت: درواقع اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش مهمی در کاهش فرونشست زمین خواهد داشت.

منظمی در ادامه تصریح کرد: این طرح در راستای مدیریت حوزه‌های آبخیز عملیات آبخوان‌داری و پخش سیلاب به‌منظور تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و کنترل سیل طی سال ۹۹ در شهرستان سمنان مصوب شده که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب و تقویت سفره آب‌های زیرزمینی ازجمله مزایای اصلی این طرح‌های محسوب می‌شود که اجرای آن‌ها در منابع طبیعی سمنان برنامه‌ریزی‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد