hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ضرورت انجام تکالیف اشخاص حقوقی در سایه قانونمندی نظام مالیاتی

ضرورت انجام تکالیف اشخاص حقوقی در سایه قانونمندی نظام مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از ضرورت انجام تکالیف قانونی وتسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه خبر داد وگفت اشخاص حقوقی مکلف‌اند اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر و اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهارماه پس از سال مالیاتی به اداره امور مالیاتی ارایه و مالیات متعلق را پرداخت نمایند که این مهلت با توجه شیوع کرونا ،دوماه در سالجاری تمدید شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ، جواد انوری بیان کرد : به استناد ماده‌ 105 قانون مالیات‌های مستقیم، جمع درآمد شرکت‌ها و درآمد ناشی از فعالیت‌های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌شود، پس از وضع زیان‌های حاصل از منابع غیر معاف و کسر معافیت‌های مقرر، به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه‌ای می‌باشد، مشمول مالیات به نرخ 25 درصد خواهند بود.
وی در ادامه تصریح کرد :درآمد مشمول مالیات در مورد اشخاص حقوقی (به‌استثنای درآمدهایی که طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تشخیص آن مقررشده است) بر اساس میزان سوددهی فعالیت و مقررات مواد(94)،( 95) و (97) قانون مالیات‌ها و تبصره آن تعیین می‌شود.
انوری همچنین ادامه داد : استفاده از صندوق مکانیزه فروش طبق ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم و ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده که به موجب آن، اشخاص حقوقی مکلف اند در نظام مالیات بر ارزش افزوده نیز ثبت نام نموده و به سایر وظایفی که در قانون مذکور برای آنان پیش بینی شده است پایبند باشند.
گفتنی است پرداخت حق تمبر از دیگر تکالیف مربوز به اشخاص حقوقی در قانون مالیات های مستقیم می باشد که بر اساس آن،اشخاص حقوقی باید ظرف مدت دو ماه از تاریخ ثبت قانونی، مالیات نیم در هزار حق تمبر را پرداخت نمایند. ضمنا در مورد شرکت هایی که به افزایش سرمایه اقدام می نمایند، مکلفند ظرف دو ماه از تاریخ افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت ها نسبت به ابطال تمبر اقدام نمایند. (ماده 48 و تبصره آن)
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد