hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اجرای طرح خانواده پویا برای سه هزار مددجو تحت حمایت

اجرای طرح خانواده پویا برای سه هزار مددجو تحت حمایت

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح خانواده پویا برای سه هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقا سلامت روان، ایجاد نشاط و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواه کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه تعداد کل مددجویان تا پایان سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۵ خانوار رسیده است، گفت: ۴۷ درصد مددجویان زن سرپرست خانوار هستند که نیاز به حمایت در سرفصل های مختلف و مشاوره های خانوادگی دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح خانواده پویا برای سه هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقا سلامت روان، ایجاد نشاط و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی با بهره گیری از مشاوران این نهاد اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه هشت هزار و ۸۰۸ خانوار را تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان را  زن سرپرست خانوار دانست و افزود: این تعداد معادل ۴۷ درصد مددجویان استان سمنان را دربر دارد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۴۸ درصد مددجویان معدل ۹ هزار و ۲۳ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند، ابراز داشت:خدمات حمایتی در روستاها ارائه می شود.
سیده فاطمه تقوی بابیان اینکه ۱۶۵ روستا با ضریب محرومیت شش از خدمات حمایتی کمیته امداد شامل سبد غذایی، درمان، ساخت و بهسازی مسکن، هدیه ازدواج، جهیزیه، اردوی های زیارتی و تربیتی و غیره بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: علاوه بر خدمات ذکر شده طرح های در قالب مشاوره فرزند پروری، ارتباطات بین فردی، ازدواج، تحصیلی، روان شناختی و تربیتی مسائل و مشکلات خانوادگی ارائه می شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان در ادامه اظهار کرد: یکی از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که در شرایط اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرارگرفته‌اند و با بهره‌گیری از مشاوره‌ها راه‌حلی برای برون رفت از مشکل خود پیدا می‌کنند و مددجویانی که دارای موارد حاد و ویژه هستند هم به مراکز درمانی طرف قرارداد با این نهاد معرفی می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد