hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > استان سمنان ۵۶۰ هزار نفر جمعیت شهری دارد

استان سمنان ۵۶۰ هزار نفر جمعیت شهری دارد

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه ۵۶۰ هزار نفر جمعیت شهری استان است، گفت: صدور پروانه ساخت در شاهرود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

راضیه شهاب عصر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: جمعیت شهری استان بالغ‌بر ۵۶۰ هزار نفر است که ۱۷۶ هزار نفر مربوط به جمعیت بخش شهری شهرستان شاهرود است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۶۲۱ پروانه ساخت توسط شهرداری شاهرود صادرشده که نسبت به سال ۹۷، حدود ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: ۸۰۰ نفر نیرو در شهرداری این شهر در قالب‌های مختلف، مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه جمعیت شهری در شهرستان شاهرود در محدوده سه هزار و ۹۰۰ هکتاری استقرار دارند، تصریح کرد: ۱۵ درصد از بافت بخش شهری این شهر فرسوده و دو درصد بافت قدیم است.

شهاب با تأکید بر اینکه سرانه هر شهروند در شاهرود، حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: بودجه مصوب شهرداری این شهر در سال گذشته ۲۳۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ۹۷، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه شهرداری‌ها به‌هیچ‌عنوان از بودجه داخلی خود برای کمک به دستگاه‌های اجرایی اقدام نکنند، گفت: در چهار سال اخیر ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات ازجمله آتش‌نشانی، کمپرسی، لودر و یک لودر به شهرداری شاهرود تخصیص داده شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد