hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم وضعیت قرمز در استان ایلام؛ احتمال افزایش مبتلایان کرونا وجود دارد

تداوم وضعیت قرمز در استان ایلام؛ احتمال افزایش مبتلایان کرونا وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام استمرار وضعیت قرمز در استان گفت: احتمال افزایش موارد ابتلا در هفته جاری در ایلام وجود دارد؛ شهروندان وضعیت را جدی بگیرند.
محمد کریمیان ؛ اظهار داشت: داده‌های آماری، بالارفتن آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها را در استان ایلام نشان می‌دهد و این بالا رفتن آمار زنگ خطر را برای شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به صدا درآورده است.
کریمیان در ادامه خاطرنشان کرد: مردم به توصیه مسئولان  به طور جدی در این  باره توجه کنند و بدانند این ویروس پیر و جوان نمی شناسد و تمام سنین را گرفتار خود می‌کند.
وی با بیان این که "مردم تا آنجا که برایشان ممکن است  برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانند" گفت: شهروندان با درک شرایط موجود از ترددهای غیر ضروری، مسافرت و حضور در محافل و مجالس پر جمعیت پرهیز کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان و موارد مثبت ابتلا  به کرونا نیازمند اعمال برخوردهای بازدارنده و پیشگیرانه  است که مسئولان برای آن باید چاره اندیشی کنند.
تقویت بازرسی‌ها از صنوف و عرضه کنندگان مواد غذایی و توزیعی خدماتی، الزام به استفاده از ماسک در مراجعات به ادارات و تردد در معابر و منازل، ممانعت از تجمعات به هر صورت و شکل از موارد توصیه‌ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای پیشگیری از ابتلای شهروندان ایلامی بود؛ کریمی در ادامه گفت:  ازدحام‌ها  نقش اصلی در انتشار کرونا  دارد، این ازدحام  شامل همایش‌های اداری تا مراسم عزا و جشن است و مسئولان و تصمیم‌سازان پیشگیری از کروناویروس ممنوعیت هرگونه تجمعی را اعلام کنند و بر آن نظارت داشته باشند.
کریمیان در ادامه خاطرنشان کرد: عبور به سلامت از پیک جدید افزایش مبتلایان به کرونا ویروس نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد