hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > 3500 کیلوگرم زغال تاغ در میامی کشف شد

3500 کیلوگرم زغال تاغ در میامی کشف شد

 محمدعلی رضایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت : سه هزارو ۶۹۰ کیلوگرم زغال و چوب تاغ از متخلفان عرصه‌های طبیعی این شهرستان کشف و ضبط شد.

محمدعلی رضایی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۹۰ کیلوگرم زغال و ۱۶۰۰ کیلو چوب تاغ با همکاری نیروی انتظامی شهرستان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ماموران حفاظتی شهرستان به منظور حراست از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی مشغول گشت و شناسایی متخلفان و متجاوزان به منابع ملی هستند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: متخلفان به صورت سازمان یافته و بیشتر با کامیونت و نیسان چوب تاغ را حمل می کنند.

رضایی تصریح کرد: برخی متخلفان با برداشتن صندلی های خودرو های سواری اقدام به قاچاق تاغ می کنند که ۲ فقره در کالپوش کشف شده است.

وی قاچاق زغال را از مهمترین مشکلات زیست محیطی دانست، و تصریح کرد : قاچاق زغال یکی از معضلات منابع طبیعی است که موجب تخریب جنگل ها و مراتع می شود.

رضایی گفت: همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز در عرصه های طبیعی شامل تهیه و حمل زغال، با شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

 درختچه تاغ علاوه بر مصرف کم آب، مقاومت به خشکی و شوری در تثبیت بیابان‌ها ، جلوگیری از شن‌های روان و کاهش ریزگردها نقش ارزنده‌ای دارد.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۹۳۱هزار هکتار است.

شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی وکالپوش با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد