hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ارائه راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش روشنایی

ارائه راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش روشنایی

در بیست و ششمین قسمت برنامه رادیویی پرتو از صدای مرکز سمنان، در خصوص راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش روشنایی مطالب آموزشی ارائه شد.

کارشناس شرکت توزیع برق استان در این برنامه با اشاره به این که به لحاظ تعـدادی حدود ۸۰ درصـد از مشتـرکین استان خانگی هستند گفت: این امر موجب شده تا مدیریت بهینه مصرف برق در بخـش روشنـایی، بیش از پیش از اهمیت بسیاری برخوردار شود.

محمدعلی نصیری افزود: استفاده حداکثری از نور طبیعی روز جهت انجام امور روزمره، تمیز نمودن لامپ ها و لوستر ها، انتخاب رنگ های روشن برای چیدمـان محـل مورد نظـر، بهره گیـری از سیستـم های هوشمنـد و خاموش نمودن لامپ های اضافی، به عنوان برخی از نکات موثر در بهینه سازی مصرف برق به شمار می رود. وی اضافه کرد: استفاده از لامپ های کم مصرف برای لوسترها، بهره گیری از کلیدهای دوپل، خاموش نمودن برخی از لامپ های غیرضرور در لوستر، نصب لامپ های LED و SMD، استفاده از پـرده های نـازک تر در منزل و جایگزین کردن چراغ مطالعه برای خواندن کتاب و یا انجام کارهای جزئی، از دیگر موارد مهم در صرفه جویی مصرف برق در بخش روشنابی محسوب می شوند.

گفتنی است: در بخش " گزارش مردمی" پیرامون جدانمودن دوشاخه لوازم برقی هنگام خاموش بودن آنها، تمیز نمودن شیشه ها جهت عبور نور به داخل منزل و عدم روشن کردن دستگاه های برقی در ساعات اوج بار، مصاحبه مردمی انجام شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد