hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار حمایت و تقویت برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار حمایت و تقویت برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبیین فعالیت ها و اقدامات حوزه فرهنگ و هنر این استان خواستار حمایت از این فعالیت ها و تقویت حوزه فرهنگ و هنر در شهرستانها شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در سفر به گرمسار و در نشستی با سعید متقی سرپرست فرمانداری این شهرستان ساماندهی و اولویت دادن به برنامه ریزی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای انجام پنج جشنواره و رویداد فرهنگی هنری ملی در استان سمنان در سالجاری اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان)، جشنواره ملی قرآنی آیات، سوگواره ملی مهر محرم از جمله این برنامه ها با هدف تولید محتوی دینی برای فضای مجازی به عنوان محور این فعالیت ها است.
فلاح، برگزاری آیین نکوداشت آیت الله سیدمحمود شاهرودی و نیز برنامه پایتخت کتاب را نیز از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: مهمترین هدف و رسالت در طرح پایتخت کتاب ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
وی افزود: شهرستان گرمسار نیز امسال میربان سومین دوره جائزه ادبی آفتاب است که به صورت منطقه ای 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست بر لزوم تقویت ارتباط بین آموزشگاههای آزاد هنری با آموزش و پرورش در شهرستانها تاکید کرد و افزود: این ارتباط می تواند موجب کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مدارس و آموزش و پرورش و نیز تقویت آموزشگاههای آزاد هنری شود.
فلاح، به برنامه ملی ایجاد کذرهای فرهنگ و هنر در شهرستانها نیز اشاره کرد و گفت: گذرهای فرهنگی با هدف رونق کسب و کارهای فرهنگی هنری و در نهایت اقتصاد هنر با مشارکت و همکاری شهرداری ها در شهرهای مختلف استان در حال برنامه ریزی و اجرا است و فرمانداران می توانند برای ایجاد اشتغال و رونق حوزه فرهنگ و هنر با حمایت از ایجاد این گذرها اقدام نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت و توسعه گذرهای فرهنگ و هنر تسهیلات خوبی پیش بینی کرده به طوریکه برای ایجاد گذر تا 200 میلیارد ریال و برای ایجاد هر کارگاه و کسب و کاری در این گذرها تا سه میلیارد ریال تسهیلات اعطا می کند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با تجلیل از فعالیت و اقدامات رییس و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار، فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر را نوع ایثارگری دانست.
ابوالفضل صادقی نژاد، از سرپرست فرمانداری شهرستان گرمسار خواست تا از این اداره و فعالان فرهنگی هنری شهرستان گرمسار حمایت مادی و معنوی و به توسعه فرهنگ و هنر این منطقه کمک نماید.
در این نشست مسایل و برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان گرمسار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد