hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها >  6 راه سریع برای پایان دادن به یبوست

 6 راه سریع برای پایان دادن به یبوست

مردم جهان بیش از میلیونها دلار در سال برای دارو برای یك مشكل به خصوص یبوست هزینه می كنند. اگرچه می تواند ناامیدکننده و دردناک باشد، اما در بیشتر موارد به دلیل عدم مصرف فیبر کافی ، کمبود آب بدن ایجاد می شود.

امیدواریم که شما هرگز از یبوست رنج نبرید ، بنابراین می خواهیم 6 راه سریع را برای شما بیان کنیم تا بتوانید 

 

1. چای لیمو - عسل بنوشید:

با اضافه کردن عسل و لیمو به آب یک چای درست کنید. عسل ملین است و همچنین به کاهش ترش بودن چای ناشی از لیمو کمک می کند. لیمو به عنوان یک محرک طبیعی دستگاه گوارش عمل می کند و به بیرون راندن سموم از بدن کمک می کند.

 

راههای درمان یبوست, روش درمان یبوستلیمو به عنوان یک محرک طبیعی دستگاه گوارش عمل می کند

 

2. مقدار زیادی آب بنوشید:

مردان باید حداقل 3.7 لیتر مایعات و زنان 2.7 لیتر در روز آب بنوشند. این امر به این دلیل است که مدفوع خشک ، شایع ترین علت یبوست است و نوشیدن آب کافی بدن را به طور مناسب هیدراته نگه می دارد و عبور مدفوع را آسان می کند. آب و آبمیوه برای مبارزه با یبوست بهترین هستند. آب گلابی و سیب ، ملین طبیعی ملایم هستند ، بنابراین در صورت انتخاب آنها ، حس بهتری خواهید داشت.

 

از نوشیدن کافئین و نوشابه های گازدار خودداری کنید ، زیرا آنها ادرارآور هستند و به جای اینکه به بدن شما را آبرسانی کنند ، در واقع مایعات بیشتری از بدن شما بیرون می کشند.

 

3. غذای فیبردار بخورید:

مواد غذایی فیبر به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کنند. آنها به مدفوع شما کمک می کنند تا آب بیشتری را در خود نگه دارد و به همین دلیل حجم آن را می کند. شما باید حداقل 20 تا 35 گرم فیبر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. منابع غذایی غنی از فیبر شامل جوانه بروکسل ، سیب ، انجیر ، غلات سبوس و لوبیای سیاه است.

 

دانه ها و آجیل هایی مانند کدو تنبل ، کنجد ، آفتابگردان یا دانه کتان نیز منابع خوبی از فیبر هستند. با این حال اگر از اختلالات خونریزی ، انسداد روده یا فشار خون بالا رنج می برید ، تخم کتان نخورید. مادران باردار و شیرده نیز باید از آن اجتناب کنند.

 

راههای درمان یبوست, روش درمان یبوستآب و آبمیوه برای مبارزه با یبوست بهترین هستند

 

4. آلو بخورید :

آلوها نه تنها سرشار از فیبر هستند ، بلکه حاوی سوربیتول ، یک قند شل کننده مدفوع هستند که یبوست را به طور طبیعی درمان می کند. 100 گرم آلو دارای 14.7 گرم سوربیتول است. با این حال ، مانند بسیاری از افراد ، اگر طعم آلو را دوست نداشته باشید ، می توانید به سرعت یک لیوان آب آن را خیس کنید. اگر چه آب حاوی فیبر کمتری از میوه است ، اما هنوز هم باید این کار را انجام داد.

به یاد داشته باشید که مدتی طول می کشد تا آلو اثر کند ، بنابراین یک ساعت یا 2 صبر کنید.

 


 

5- مواد حجیم را مصرف كنید:

گیاهانی مانند بذر کتان ، شنبلیله و پسیلیم خاصیت ملین دارند و مدفوع را نرم می کنند. اگر از یبوست رنج می برید ، آنها را بخورید و آب زیادی بنوشید. همچنین ، چایی هایی با این مکمل ها موجود است ، همچنین می توانید آنها را امتحان کنید.

 

6. ماست را در وعده های غذایی خود بگنجانید ، اما از سایر لبنیات خودداری کنید.

اگرچه توصیه می شود ، اگر از یبوست رنج می برید از لبنیات خودداری کنید، اما ماست استثناست. ماست حاوی پروبیوتیک هایی مانند Bifidobacterium longum یا Bifidobacterium animalis است که مطالعات نشان می دهد به خروج مدفوع مکرر و غیر دردناک کمک می کند.

 

راههای درمان یبوست, روش درمان یبوست روش صحیح نشستن روی توالت این است که به جلو خم شوید

 


یک موقعیت مناسب نشستن برای توالت وجود دارد:

نشستن روی توالت فرنگی که ستون فقرات در زاویه 90 درجه با ران ها قرار میگیرد غلط است. عبور از دفع مدفوع به دلیل کشش عضله puborectalis باریک می شود. این یک باند عضلانی است که در انتهای روده بزرگ حلقه می شود. هنگامی که ران و باسن زاویه 90 درجه ایجاد می کنند ، این عضله محکم است و اجازه نمی دهد که روده بزرگ به درستی باز شود. روش صحیح نشستن این است که به جلو خم شوید به طوری که ستون فقرات شما با توجه به ران های شما در زاویه حدود 35 درجه باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد