hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > در سمنان فعالیت حول کتاب راحت تر انجام می شود

در سمنان فعالیت حول کتاب راحت تر انجام می شود

شهردار سمنان با تاکید بر اینکه در سمنان فعالیت حول کتاب راحت تر انجام می شود گفت: برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب باید تدبیر شود که چگونه کتاب و کتابخوانی در این شهر نهادیته شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان که با هدف بررسی راههای توسعه فرهنگ مطالعه و تبدیل سمنان به پایتخت کتاب برگزار شد با تشکر از مدیرکل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجه به این طرح مهم فرهنگی اظهار داشت: همه دستگاههای فرهنگی و اجرایی و نیز نهادهای مردمی همراه با فعالان فرهنگی باید در این طرح همت و مشارکت کنند تا زمینه مناسب کسب این عنوان تحقق یابد.
وی هدف شناسی و روش شناسی را در این خصوص مهم خواند و گفت: برای رسیدن به این هدف باید پایگاهها و مراکزی حول محور کتاب با استفاده از روش های ابتکاری و خلاق ایجاد کرد.
ناظم رضوی، پرداختن به موضوع کتاب را در بسیار مهم دانست و از شرکت کنندگان در این نشست خواست تا دیدگاهها و نظرات خود را در این خصوص ارائه و برای تحقق این امر کمک و مشارکت فعال نمایند.
شهردار سمنان، قرار دادن شهرداری ها را در این طرح بسیار خوب و مناسب دانست و گفت: برای توسعه و ترویج کتابخوانی و ایجاد زمینه های لازم برای کسب عنوان پایتخت کتاب باید در مدیریت شهری و سایر برنامه ها کتاب و مطالعه محور قرار بگیرد و مورد توجه باشد.
ناظم رضوی، در دوران تصدی شهرداری کاشان موفق شد عنوان پایتخت کتاب را برای این شهر با همکاری سایر نهادهای مردمی و فرهنگی کسب نماید.
در این نشست فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای این اداره کل به همراه جمعی از اعضای شورای شهر و فعالان فرهنگی شهر سمنان حضور داشتند و مباحث مربوط به برنامه های کسب عنوان پایتخت کتاب و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد