hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دادگاه هلدینگ آفتاب در ایستگاه آخرین دفاع متهمان

دادگاه هلدینگ آفتاب در ایستگاه آخرین دفاع متهمان

پنجمین جلسه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور در مشهد با آخرین دفاعیات متهمان پرونده موسوم به "هلدینگ آفتاب" برگزار شد.
چهار جلسه قبلی دادگاه رسیدگی به پرونده هلدینگ آفتاب با ١٥ متهم مرداد ماه امسال برگزار شد و امروز پنجمین جلسه آن به ریاست قاضی سید هادی منصوری برگزار شد.

قاضی منصوری رییس دادگاه در این مراسم با اعلام رسمیت جلسه دادگاه با حضور متهمان، وکلا، نمایندگان حقوقی و قضایی وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه، کارشناسان رسمی دادگستری، شاکیان، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و اصحاب رسانه، گفت: این جلسه به صورت علنی و با رعایت شیوه نامه بهداشتی برای اخذ آخرین دفاعیات متهم برگزار شده است.
 
او افزود: در چهار جلسه گذشته این دادگاه از پنجم تا هشتم مرداد ماه اتهامات بررسی شد و در جلسات ۲۳، ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه آخرین دفاعیات متهمان توسط آنان یا وکیل حقوقی آن‌ها استماع می‌شود.

رییس دادگاه ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سقف دفاعیات هر متهم ١٠ دقیقه است و پس از بیان آخرین دفاعیات می‌توانند جلسه را ترک کنند.
منصوری بیان کرد: متهمان تا ٣١ شهریور ماه فرصت دارند لایحه دفاعیه تکمیلی را ارائه کنند.

او از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست قبل از دفاعیات متهمان توضیحات خود را ارائه کند.

براساس کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأییده مدارک این وزارتخانه، نشر اکاذیب رایانه‌ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکیان خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت از اتهامات مطرح شده در این پرونده است.

این پرونده دارای ۱۵ متهم، بیش از ۶ هزار برگ سند در قالب بیش از ۴۰ جلد است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد