hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ترویج کتاب و کتابخوانی، ضروری ترین فعالیت برای مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور است

ترویج کتاب و کتابخوانی، ضروری ترین فعالیت برای مقابله با آسیب های اجتماعی در کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ترویج کتاب و کتابخوانی را ضروری ترین فعالیت امروز کشور دانست و گفت: مهمترین راه برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله فقر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی جام باشگاههای کتابخوان کودک و نوجوان استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر از وضعیت فقر در جامعه نگاران هستیم زیربنایی ترین حل معضل فقر در جامه ترویج کتابخوانی است.
وی، راه اصلی مبارزه با آسیب های اجتماعی را نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیان کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این حرف در کشور شنیده نمی شود و برنامه ریزان به این امر توجه نمی کنند.
فلاح با تاکید بر اینکه تا کتابخوانی در جامعه رونق نگیرد تلاشهای اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بی ثمر خواهد ماند تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنخواهد آمد و همه باید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و فعالیت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، جام باشگاههای کتابخوان را از جمله تلاش هایی معرفی کرد که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شکل گرفته و اظهار داشت: همه دستگاههای فرهنگی باید در این امر مشارکت و کمک کنند تا این طرح با موفقیت اجرا و اهداف آن محقق شود.
فلاح از نمایندگان دستگاههای عضو این ستاد خواست تا مدیران خود را در جریان اهمیت و تاثیر جام باشگاههای کتابخوان قرار دهند با تلاش بیشتر برای آموزش مربیان و تشکیل گروههای بیشتر در تحقق اهداف این برنامه ملی همکاری نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تشکیل 300 باشگاه کتابخوان در استان سمنان را از آرزوهای خود بیان کرد و گفت: این اقدام می تواند مقدمه بسیار خوبی برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان سمنان شود.
در این نشست که معاو.ن فرهنگی و رسانه ای این اداره کل و نمایندگان دستگاههای مختلف حضور داشتند در خصوص اهداف، آموزش مربیان و برنامه های این استان در جام باشگاههای کتابخوان کودک و نوجوان بحث و تبادل نظر شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد