hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > تشکیل باشگاههای کتابخوان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان

تشکیل باشگاههای کتابخوان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان

رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مهمترین هدف جام باشگاههای کتابخوان را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: اعضای این باشگاهها برای تامین کتاب از تخفیف ویژه برخوردار می شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شمس ضحی دوست محمدیان روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی جام باشگاههای کتابخوان کودک و نوجوان استان سمنان که به ریاست فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این اداره کل برگزار شد، میزان تخفیف کتابها را 50 درصد بیان کرد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان جامعه هدف در جام باشگاههای کتابخوان هستند.
وی با اشاره به برنامه آموزش مربیان این طرح گفت: برای آموزش مربیان جام باشگاههای کتابخوان کارگاههای آموزشی امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد و دستگاههای عضو این ستاد باید نسبت به شناسایی و معرفی مربیان خود اقدام کنند.
دوست محمدیان با بیان اینکه مربیان این طرح باید حداقل 40 نفر از مربیان دیگر را آموزش دهند اظهار داشت: هر باشگاه می تواند حداقل هشت و حداکثر 14 عضو داشته باشد و هر باشگاه با تعیین یک نام برای خود می تواند اقدام به ثبت باشگاه خود در سامانه کشوری نماید.
رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تشکیل باشگاههای کتابخوان در این استان در سال گذشته بر توسعه فعالیت دستگاههای عضو این ستاد تاکید کرد و خواستار جذب بیشتر افراد کودک و نوجوان به این باشگاهها شد.
در این نشست که ابوالفضل صادقی نژاد معاون امور فرهنگی و رسانه ای این اداره کل نیز حضور داشت سایر اعضا به بیان دیدگاهها و برنامه های خود پرداختند و در پایان مصوب شد از اعضای باشگاههای کتابخوان سال گذشته توسط دستگاههای مختلف تجلیل شود و امسال با توجه به شیوع کرونا بیشتر کتابهای صوتی، آوا و دیجیتال که دسترسی به آن برای اعضای باشگاههای کتابخوان آسان باشد توسط تهران معرفی شود.
ستاد هماهنگی جام باشگاههای کتابخوان کودک و نوجوان متشکل از نمایندگان دستگاههای آموزش و پرورش، کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در نشست امروز مصوب شد تا نمایندگان کمیته امداد و سپاه پاسداران نیز در نشست های آینده شرکت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد