hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > تاکید بر لزوم مشارکت خیرین مدرسه ساز در تامین فضای مورد نیاز هنرستان هنرهای زیبا دختران و پسران در سمنان

تاکید بر لزوم مشارکت خیرین مدرسه ساز در تامین فضای مورد نیاز هنرستان هنرهای زیبا دختران و پسران در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت مشارکت و همکاری خیرین مدرسه ساز برای احداث هنرستان هنرهای زیبای پسران و کمک در ساماندهی هنرستان هنرهای زیبای دختران سمنان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز پنجشنبه در نشستی با عباس آلبویه رییس شورای استان سمنان، ایجاد هنرستان هنرهای زیبا پسرانه در سمنان را ضروری خواند و خواستار مشارکت خیرین و فعالان برای کمک در احداث این هنرستان و نیز ساماندهی هنرستان هنرهای زیبای دخترانه سمنان شد.
وی با اشاره به شرایط و امکانات هنرستان هنرهای زیبا در سایر استانهای کشور به وضعیت هنرستان هنرهای زیبا در سمنان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سمنان فاقد هنرستان هنرهای زیبای پسرانه هستیم و شرایط و فضای مکانی هنرستان هنرهای زیبای دختران سمنان نیازمند ساماندهی است.
فلاح با تاکید بر اینکه هنرستان هنرهای زیبا زیر نظر و مدیریت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و با هدف توسعه فعالیت های آموزشی در رشته های هنری تاسیس و فعالیت دارند، به وجود دانشگاههای هنر در برخی از شهرهای این استان اشاره کرد و گفت: این هنرستانها وظیفه تربیت و آموزش جوانان در رشته های هنری را تا مقطع دیپلم بر عهده دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: فعالیت این هنرستانها سبب می شود تا آموزش های هنری به جوانان و نوجوانان با توجه به استقبال خانواده ها شکل حرفه ای پیدا کند و ضرورت دارد تا مسوولان استان و به ویژه خیرین مدرسه ساز در این عرصه نیز وارد شوند و با مشارکت و همکاری، فضای مناسب برای فعالیت این هنرستانها در سمنان فراهم شود.
رییس شورای استان سمنان و نایب رییس شورای شهر سمنان نیز در این نشست با تاکید بر جایگاه و نقش فرهنگ و آموزش گفت: هزینه در فرهنگ و آموزش، سرمایه گذاری است و ارزش افزوده فراوانی به دنبال دارد.
عباس آلبویه، علاقه و اشتیاق خانواده ها برای آموزش فرزندان خود در رشته های هنری را نیز متذکر شد و گفت: جوانان و نوجوانان نیز به رشته های هنری علاقه خوبی نشان داده اند و باید برای ایجاد زمینه های آموزشی از جمله ایجاد و توسعه هنرستانهای هنرهای زیبا سرمایه گذاری شود.
وی، استفاده از توان و کمک های خیرین مدرسه ساز را در این خصوص ضروری و لازم دانست و گفت: برای پیگیری این مساله آماده همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
در این نشست راههای مختلف برای کمک در ساخت و تامین فضای آموزشی مورد نیاز هنرستان دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس شورای استان سمنان همچنین از کلاس ها و فضای فعلی هنرستان هنرهای زیبای دختران سمنان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات این هنرستان قرار گرفت.
هنرستان دخترانه هنرهای زیبای ترونج سمنان هم اکنون در قسمتی از مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان مستقر و فعال است و در رشته های هنری دهها هنرجو تحت پوشش دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد