hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > آخرین تمرین با چاشنی شوخی، خنده و کری

آخرین تمرین با چاشنی شوخی، خنده و کری

آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران قبل از سفر به تاشکند برای دیدار دوستانه با ازبکستان، از ساعت 10 دیروز در زمین شماره یک آزادی و زیر نظر کارلوس کی‌روش برگزار شد. در آغاز این تمرین، کی‌روش به گوشه زمین آمد و با بعضی از خبرنگاران خوش و بش کرد و به آنها خسته نباشید گفت.
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران قبل از سفر به تاشکند برای دیدار دوستانه با ازبکستان، از ساعت 10 دیروز در زمین شماره یک آزادی و زیر نظر کارلوس کی‌روش برگزار شد. در آغاز این تمرین، کی‌روش به گوشه زمین آمد و با بعضی از خبرنگاران خوش و بش کرد و به آنها خسته نباشید گفت. ضمن اینکه سامان قدوس هم که در تمرینات روزهای قبل غایب بود، ساعت 6 صبح روز گذشته به ایران آمد اما با نظر کی‌روش به استراحت پرداخت تا بعد از ظهر همراه ملی‌پوشان تهران را به قصد تاشکند ترک کند.
یک از نکات جالب این جلسه تمرینی دقت نظر ویژه کی‌روش روی عملکرد دروازه‌بان‌ها بود (‌کی‌روش خودش در زمان بازی، دروازه‌بان بوده است). در این تمرین، علیرضا بیرانوند هم به سمت دروازه‌بانان شوت می‌زد و کی‌روش نکات مهمی را به الکساندر لوپز مربی دروازه‌بانان گوشزد می‌کرد تا با دقت تمرینات خود را انجام دهند، اما آنچه بیش از هر موضوعی در تمرین خودنمایی می‌کرد شوخی بازیکنان و مربیان بود که نشان از روحیه خوب آنها داشت. ملی‌پوشان به 5 گروه 4 نفره تقسیم شدند. در این حلقه‌ 4 نفره، بازیکنان باید با زدن ضربه سر از فاصله نزدیک تمرین می‌‌کردند. بعضی بازیکنان ضربه‌هایی می‌زدند که باعث خنده ملی‌پوشان می‌شد. اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش و میلاد محمدی از بازیکنانی بودند که با روحیه بالا تمرینات خود را پیگیری می‌کردند.
در ادامه دستیاران کی‌روش 4 دروازه کوچک در قسمت‌هایی از زمین مستقر کردند و بازیکنان به چهار تیم 5 نفره تقسیم و به فوتبال درون تیمی مشغول شدند که مارکار آقاجانیان تأکید می‌کرد بازیکنان با پاس‌های تک ضرب به سمت دروازه حرکت کنند.
در یک تیم بازیکنان کاور آبی‌رنگ وریا غفوری، آرمین سهرابیان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی مقابل تیم سفیدرنگ که بازیکنانی شامل اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امینی، مهدی طارمی و رامین رضائیان قرار داشتند بازی کردند. در قسمت دیگر بازیکنان کاور نارنجی رنگ امید ابراهیمی، مجید حسینی، پژمان منتظری، صادق محرمی و احسان حاج‌صفی قرار داشتند و در تیم کاور مشکی‌رنگ مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، علی‌قلی‌زاده و علی کریمی، بعد از انجام این تمرین به دستور کروز ملی‌پوشان به میانه زمین آمدند و با سوت کروز استارت سریع به سمت دروازه را انجام دادند.
بعد از انجام این تمرین  تیم‌ها تغییر کرده و کاور آبی‌رنگ با نارنجی و تیم سفید با تیم کاور مشکی رنگ فوتبال دروازه کوچک را انجام دادند. از نکات قابل توجه شوخی پژمان منتظری و مارکار آقاجانیان بود. مارکار آقاجانیان تأکید می‌کرد شما شکست خوردید و پژمان منتظری می‌گفت که ما تنها یک بازی باختیم.
در این لحظه کی‌روش بازیکنان را فراخواند تا به میانه‌های زمین بیایند و کری برای اینکه مشخص شود چه تیمی پیروز از بازی خارج شده، شکل گرفت. بازیکنان با هم شوخی می‌کردند؛ اشکان دژاگه می‌گفت ما پیروز شدیم در صورتی که تیم نارنجی و مشکی بیشترین برد را در بازی فوتبال دروازه کوچک داشتند. واکنش بازیکنان نسبت به این موضوع و شوخی اشکان دژاگه سوژه عکاسان ورزشی شد.
روزبه چشمی که مقداری مصدومیت از چند روز قبل داشت، همچنان با مربی بدنساز تیم ملی به صورت اختصاصی به دویدن پرداخت و در بعضی صحنه‌ها استراحت می‌کرد و کارهای کششی انجام می‌داد. تیم ملی ساعت 19 روز گذشته تهران را به مقصد تاشکند ترک کرد تا سه‌شنبه 20 شهریور مقابل ازبکستان قرار بگیرد.
 عزت‌اللهی: برای من بحث لباس تیم ملی مهم است
سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی در حاشیه تمرین روز گذشته گفت: «فکر می‌کنم در اولین گام، ازبکستان می‌تواند حریف خوبی برای ما باشد. این تیم در چند سال اخیر از بهترین تیم‌های آسیا بوده و بازی با این تیم کمک زیادی به بازیکنانی که در این اردو به جمع ما اضافه می‌شوند، می‌کند. این دیدار می‌تواند گام مثبتی برای تیم‌ ‌ملی باشد.» او درباره احتمال نتیجه‌ گرفتن ایران در جام‌ ملت‌های آسیا این نظر را داد‌: «امیدوارم که عملکرد خوبی داشته باشیم و بتوانیم پس از چند سال طلسم را بشکنیم. البته با شرایط فعلی کمی سخت است و از لحاظ امکانات به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم. انتظار ما این بود که با توجه به عملکرد خوبی که در جام جهانی داشتیم، حمایت‌ها از ما بیشتر شود اما این اتفاق رخ نداد. امیدوارم حمایت‌ها افزایش پیدا کند تا ما با قدرت راهی این مسابقات شویم و شرمنده مردم نشویم. می‌دانیم که مردم از ما انتظار قهرمانی دارند.» عزت‌اللهی به بحث پیراهن تیم ملی هم ورود کرد: «یکی از بحث‌هایی که هنوز مبهم است و تکلیف‌مان مشخص نشده، پیراهن تیم‌ ‌ملی است. اینهایی که در تمرینات بر تن می‌کنیم، با پیگیری‌های کی‌روش تهیه شده است و از جام جهانی باقی مانده. ما در ایران فقط  چمن آزادی را داریم که مناسب تمرین کردن است و کارهای تاکتیکی خود را باید در آن مرور کنیم. من به عنوان بازیکن برایم امکاناتی همچون پیراهن مهم است.»
علی کریمی، هافبک تیم‌ ‌ملی هم به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: «خدا را شکر پس از گذراندن مصدومیت و از دست دادن جام جهانی دوباره به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت شده‌ام و همه تلاشم را می‌کنم تا هم خوب تمرین کنم و هم تلاش زیادی داشته باشم تا عملکرد خوبی را ارائه دهم. شرایط همانند زمانی که برای جام جهانی آماده می‌شدیم نیست. ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا خوب تمرین کنیم و عملکرد خوبی برای تیم‌ ‌ملی داشته باشیم. امیدوارم کمک‌ها به گونه‌ای باشد که تیم‌ ‌ملی اردوی خوبی را برای جام ملت‌های آسیا سپری کند و بتواند عملکرد مثبتی داشته باشد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد