hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول خون و وزن

۵ ماده غذایی برای کاهش کلسترول خون و وزن

کلسترول بالا یکی از عوامل مرگ و میر در جهان است که با کنترل تغذیه و دقت در انتخاب خوراکی‌ها می‌توان آن را کاهش داد.
۵ ماده غذایی در دسترس برای کاهش کلسترول وجود دارد:
زیتون و روغن زیتون
روغن زیتون یا یک رژیم غذایی غنی از روغن زیتون سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ روی افراد مبتلا به کلسترول بالا نشان داد، نمونه خون که فقط دو ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی با روغن زیتون توسط افراد گرفته شد، در مقایسه با افرادی که یک وعده غذایی پخته شده با روغن ذرت می‌خورند، پتانسیل کمتری برای لخته شدن خون دارد.
پیاز
پیاز به خوبی سطح کلسترول LDL را پایین می‌آورد و علت آن احتمالاً یک فلاونوئید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از انسداد عروق در اثر کلسترول جلوگیری می‌کند.
جو دوسر
جو دوسر، سبوس و سایر غلات کامل منابع بسیار خوبی از فیبر محلول هستند، ماده مغذی‌ که می‌تواند به کلسترول رژیم غذایی متصل شده و از جذب آن توسط بدن جلوگیری کند.
لوبیا
حبوبات شامل لوبیا، نخود و عدس کلسترول را کاهش می‌دهند. این یک دلیل خوب برای افزایش میزان مصرف این خوراکی‌ها است. لوبیا و سایر حبوبات مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان دارند که هر دو به طور مفیدی بر کلسترول تأثیر می‌گذارند.
زردچوبه
این ادویه زرد روشن که اغلب در خاورمیانه استفاده می‌شود، یک ماده ضد التهابی قوی است و همچنین می‌تواند به کاهش سطح LDL در خون کمک کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد