hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ۳ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بیابان‌زدایی سمنان تخصیص یافت

۳ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بیابان‌زدایی سمنان تخصیص یافت

مسئول واحد بیابان‌زدایی منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه بیابان‌زدایی منجر به افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک منطقه می‌شود، گفت:سه میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها در سمنان تخصیص یافت.

امیر بیدختی ضمن بیان اینکه بیابان‌زدایی یکی از اقدامات منابع طبیعی راهی برای مقابله با پدیده گردوغبار و خالی شدن سکنه روستاهای حاشیه این مناطق می‌شود، ابراز داشت: به این منظور سال گذشته سه میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی شهر سمنان تخصیص یافت.

وی ضمن بیان اینکه بامنظور شدن این اعتبارات اجرای عملیات نهال‌کاری و مراقبت و آبیاری در ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان سمنان انجام شد، افزود: منطقه ملأ محمود شهر سمنان به این منظور در نظر گرفته شد تا اقدامات لازم برای بیابان‌زدایی در آن انجام شود.

مسئول واحد بیابان‌زدایی منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه برای اجرای طرح بیابان‌زدایی، این منطقه فاقد پوشش گیاهی انتخاب شد، ابراز داشت: امیدواریم این نهال‌کاری مهم‌ترین هدف طرح یعنی افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک منطقه را به دنبال داشته باشد.

بیدختی در ادامه تصریح کرد: در آغاز این طرح تلاش شد تا از گونه‌های بومی منطقه نظیر تاغ وآتریپلکس و سازگار با شرایط آب و هوایی و کم‌آبی منطقه برای کاشت بهره گرفته شود.

وی افزود: استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گردوغبار ازجمله مهم‌ترین هدفی که در اجرای این طرح‌های بیابان‌زدایی پروژه نهال‌کاری دنبال می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد