hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| درخواستی حقابه از رودخانه ارس به دشت اردبیل 100 میلیون مترمکعب است

اردبیل| درخواستی حقابه از رودخانه ارس به دشت اردبیل 100 میلیون مترمکعب است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صورت تعلل در پرداخت پول گندم کاران مکلف به پرداخت جریمه دیرکرد به کشاورزان شده است.


رضا کریمی در جمع مسئولان و مجریان سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای اردبیل افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس دولت را مکلف کرده به اینکه بهای گندم‌های خریداری‌شده از کشاورزان را در کمترین زمان ممکن به آن‌ها پرداخت کند. او گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس همیشه پشتیبان کشاورزان بوده به‌گونه‌ای که تا پایان سال گذشته هر کشاورزی که زیر یک میلیارد ریال بدهی و جریمه دیرکرد به بانک‌های عامل داشت، بخشیده شد. او اظهار داشت: این کشاورزان با پرداخت اصل وام بدون جریمه دیرکرد توانستند بدهی خود را به بانک‌ها تسویه کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال آب رودخانه مرزی ارس به مزارع کشاورزی و دشت پهناور اردبیل باید با جدیت دنبال شود، گفت: شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین برای 25 سال آینده به 130 میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی نیاز دارند و با فرض اینکه آب رودخانه قزل‌اوزن در خلخال به اردبیل نیز آب‌رسانی شود بازهم جواب نیازهای آبی این منطقه را به‌هیچ‌وجه نمی‌دهد. او همچنین افزود: میزان درخواستی حقابه از رودخانه ارس به دشت اردبیل 100 میلیون مترمکعب است و اگر چنین اتفاقی در آینده رخ ندهد و انتقال آب از این رودخانه مرزی به دشت‌های اردبیل عملی نشود، مهاجرت گسترده کشاورزان اردبیلی به دلیل بی‌آبی از استان اتفاق می‌افتد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد