hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۶۵ نفر در استان اصفهان پلاسما اهداء کردند/کمبود اهداکننده

۴۶۵ نفر در استان اصفهان پلاسما اهداء کردند/کمبود اهداکننده

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه اکنون تنها نفر نیز برای اهدای پلاسما به مرکز جامع انتقال خون اصفهان مراجعه کردند که ۴۶۵ نفر شرایط اهدای پلاسما را داشتند.

مجید زینلی با اشاره به میزان اهدای خون در ماه محرم اظهار داشت: از ابتدای محرم تا هفدهم محرم ماه، بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر برای ادای نذر خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۱۰۰ نفر موفق به ادای نذر خون شدند.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه ۵۵۰ نفر نیز برای اهدای پلاسما به مرکز جامع انتقال خون میدان خواجو مراجعه کردند که ۴۶۵ نفر شرایط اهدای پلاسما را داشته اند و در این راستا با توجه به تأثیرگذاری این روش در درمان بیماران بدحال لازم است مردم توجه بیشتری به این کار خداپسندانه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: عزاداران حسینی که در ایام تاسوعا و عاشورا موفق به ادای نذر خون نشده‌اند می‌توانند با شرکت در طرح «نذر خون» تا اربعین حسینی به مراکز انتقال خون در استان اصفهان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان وضعیت ذخیره خون استان اصفهان را در شرایط نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نیاز بیشتر مراکز درمانی به خون و فراورده‌های خونی لازم است که در این ایام نسبت به اهدای خون و پلاسما با جدیت بیشتری عمل کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد