hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تدارکات نداریم اما انتظارات بالاست

تدارکات نداریم اما انتظارات بالاست

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات آماده می‌کند و باید در گروه D این رقابت‌ها به مصاف عراق، ویتنام و یمن برود، نخستین اردوی آماده‌سازی خود را از هفته پیش در تهران برگزار کرد و قرار است در اولین بازی تدارکاتی خود، سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم ملی ازبکستان برود. تیمی که به تازگی هکتور کوپر سرمربی مصر در جام جهانی را روی نیمکت خود نشانده است.
 بر همین اساس، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی برای این اردو، ۲۹ بازیکن را به اردو فرا خواند که در میان آنها سردار آزمون که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده، با وجود دعوت مجدد، در تمرینات تیم ملی شرکت نکرد تا سرمربی پرتغالی روی نام او، کاوه رضایی، خانزاده و رشید مظاهری حداقل برای این اردو و بازی با ازبکستان قلم قرمز بکشد و با 25 بازیکن آماده بازی با ازبکستان شود.
با این حال، بازیکنان دیگری هستند که کی‌روش روی آنها برای موفقیت در جام ملت‌ها و تحقق رؤیای قهرمانی حساب باز کرده. بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش که پس از درخشش در آلکمار و کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند، حالا اولین فصل حضور خود در لیگ برتر جزیره و تیم برایتون را سپری می‌کند. مرتضی پورعلی گنجی که از السد قطر جدا شده و به اوپن بلژیک پیوسته تا فوتبال خود را در اروپا دنبال کند و وحید امیری که با جدایی از پرسپولیس به ترابزون اسپور ترکیه رفته تا لژیونر جدید فوتبال ایران لقب بگیرد. این ستاره‌ها قبل از شروع تمرین روز گذشته تیم ملی، صحبت‌هایی پیرامون شرایط این تیم و و ضعیت خودشان مطرح کردند.
جهانبخش: هر وقت بخواهند، می‌آیم
علیرضا جهانبخش که با بازی در لیگ برتر انگلیس، یکی از ستاره‌های مورد علاقه هواداران تیم ملی به شمار می‌آید، صحبت‌های خود را با گلایه از کمبود امکانات تیم ملی آغاز کرد: «یکی از مسائلی که بعد از جام جهانی وجود دارد، این است که انتظار امکانات بیشتری را داشتیم. انتظار داشتیم، اردوها و بازی‌های خوب داشته باشیم. خیلی از مسائل مانند حضور کی‌روش و بازی‌های دوستانه می‌توانست سریع‌تر انجام شود. بعد از عملکرد خوب در جام جهانی و به خاطر انتظارات از تیم ملی، باید شرایط بهتری را فراهم کنیم. خدا را شکر ماندن کادر فنی قطعی شده و حالا انتظارات از تیم ملی بالاست و ان‌شاءالله انتظارات را برآورده کنیم.»
جهانبخش درباره آمدن به اردوی تیم ملی، در حالی که بازیکنان تازه وارد در تیم‌های خود می‌مانند و به تیم ملی‌شان نمی‌روند، چنین پاسخ داد: «یکی از آرزوهای فوتبالم انتقال به لیگ انگلیس بود. لیگ برتر، بهترین لیگ دنیاست. بازی راحت در لیگ انگلیس وجود ندارد. هفته‌های اول برای آشنایی با محیط و فرهنگ جدید بود. به امید خدا این اطمینان را دارم که شرایط در باشگاه بهتر می‌شود اما من تحت هر شرایطی در تیم ملی حاضر می‌شوم چرا که برای من یک افتخار است. هر وقت از من بخواهند، به تیم ملی می‌آیم. قطعاً تیم ملی در شرایط فعلی و فیفا دی اولویت دارد.»
در ادامه جهانبخش به دلیل مداخله مدیر رسانه‌ای تیم ملی از صحبت درباره خداحافظی سردار آزمون امتناع کرد و در پایان درباره دیدار با ازبکستان چنین نظر داد: «بحث بازی‌های دوستانه می‌تواند تأثیرگذار باشد. ژاپن و کره جنوبی با تیم‌های خوبی بازی می‌کنند. آنها با تیم‌های فراتر از سطح فوتبال آسیا بازی می‌کنند تا در بازی‌های رسمی راحت‌تر باشند. بازیکنان ما به بازی‌های بزرگ نیاز دارند. اگر قبل از جام جهانی چند دیدار بزرگ داشتیم، با شرایط ذهنی و بدنی بهتر در رقابت‌ها شرکت می‌کردیم. منظور من بهتر شدن این مسائل است. اگر در فاصله چهار، پنج ماه باقی مانده تا جام ملت‌های آسیا شرایط بهتر شود، ما هم می‌توانیم بهتر از گذشته به خواسته‌های مردم عمل کنیم.»
پورعلی‌گنجی: قهرمانی غیرممکن نیست
مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی هم ازبکستان را یک حریف خوب توصیف کرد: «فکر می‌کنم بازی با ازبکستان راحت نیست. آنها از بازیکنان جوان خود استفاده می‌کنند. در بازی دو تیم، قبل از جام جهانی، حریف با وجود غیبت بازیکنان سرشناس خود عملکرد خوبی داشت.» او درباره توقع مردم از تیم ملی برای قهرمانی در آسیا هم چنین واکنشی داشت: «مردم لطف دارند. با نمایش خوب ما در جام جهانی انتظارات بالا رفت. بازیکنان عهد بستند که تمرینات خوبی داشته باشیم و در باشگاه‌ها مراقب خودمان باشیم. قهرمانی در آسیا راحت نیست چرا که باید همه چیز خوب باشد تا به قله برسید. احساس می‌کنم کار راحتی نیست اما غیر ممکن وجود ندارد. مسئولان باید از این تیم حمایت کنند و بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی خوب فراهم کنند.» پورعلی گنجی همچنین درباره حضور بازیکنان جدید مانند سهرابیان و محرمی در تیم ملی چنین نظر داد: «وقتی من به تیم ملی آمدم، برخی از بازیکنان سابقه 7 ساله داشتند. الان تیم ملی خیلی جوان است و بازیکنان با تجربه و جوان با هم ترکیب شده‌اند. کی‌روش نشان داده زمان بازی دادن به جوان‌ها را می‌داند. او برای بازی دادن به جوان‌ها اشتباه نمی‌کند. امیدوارم همه چیز دست به دست هم بدهد تا یک تیم ملی خوب داشته باشیم و دل مردم را با قهرمان شدن شاد کنیم.»
امیری: امکانات محدود است اما انتظارات بالاست
وحید امیری، ‌هافبک تیم ملی هم در صحبت‌های خود به انتظارات مردم اشاره کرد: «انتظارات مردم از ما خیلی بالاست اما انتظارات باید در حد امکاناتی باشد که در اختیار تیم ملی قرار گرفته. امکانات تیم ملی محدود اما انتظارات بالاست. وظیفه مسئولان خوشحال کردن مردم است. فوتبال ظرفیتی دارد که می‌تواند با یک بازی شور و هیجان را به کشور بیاورد. این اهمیت فوتبال را در جامعه نشان می‌دهد.»
وی درباره شرایطش در ترابزون ‌اسپور هم توضیح داد: «من بعد از جام جهانی به یکی از تیم‌های بزرگ ترکیه رفتم. از لحاظ امکانات، تفاوت‌های زیادی بین ایران و ترکیه است. خیلی خوشحال شدم که عکس من و حسینی روی مجله اصلی باشگاه رفت. فوتبالیست‌های بزرگی در سطح دنیا داریم که در انگلیس، فرانسه، پرتغال و ... بازی می‌کنند. پتانسیل فوتبال ما بالاست. من از نزدیک دیدم که سطح فوتبال ما کمتر از کشورهای پیشرفته نیست و تفاوت‌ها فقط در امکانات است.»
تمرین ملی‌پوشان بدون کی‌روش
نخستین تمرین تیم ملی فوتبال بعد از اعلام فهرست نهایی بازیکنان برای بازی با ازبکستان عصر دیروز (شنبه) و پس از نشست خبری 3 ملی پوش در مجموعه PEC برگزار شد. تنها غایب این تمرین سامان قدوس، مهاجم تیم فرانسوی آمیان بود که به گفته مدیر رسانه پرتغالی ایران، قرار بود دیشب به جمع ملی‌پوشان ملحق شود. البته غایب اصلی این جلسه تمرینی کارلوس کی‌روش بود. در این تمرین سبک که در مجموعه PEC برگزار شد، بازیکنان کارهای بدنی انجام دادند که هدایت آن برعهده میک مک‌درموت و دیگو جیاچینو بود. فقط ۲۰ دقیقه از این تمرین با حضور خبرنگاران برگزار شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد