hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۲ مبتلای دیگر به کرونا در فارس جان باختند/ ماسک زدن اولویت است

۱۲ مبتلای دیگر به کرونا در فارس جان باختند/ ماسک زدن اولویت است

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مرگ ۱۲ مبتلای دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۸۲۲ نفر رسیده است.
 دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت در جمع خبرنگاران از انجام بیش از ۲۵۵ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس بررسی‌ها، ابتلای ۴۳ هزار و ۶۶۵ نفر به قطعیت رسیده که با جان باختن ۱۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته آمار کل به ۸۲۲ نفر رسید.
وی همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع ۷۲۹ بیمار بستری، ۹۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و شرایط آنها وخیم گزارش شده است.
او در ادامه با آرزوی سلامتی برای مبتلایان، از بهبودی ۴۰ هزار و ۸۳۶ مبتلا به کرونا ویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند و این تعداد را معادل ۹۴ درصد از موارد کل مبتلایان دانست.
دکتر همتی در رابطه با آمار تجمعی جان باختگان کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: آمار جان باختگان در شیراز ۳۷۹ نفر، مرودشت ۵۴ مورد، کازرون ۳۸ مورد، آباده ۲۰ مورد، داراب ۱۸ مورد، لامرد ۱۶ مورد، قیر وکارزین ۱۵ مورد، کوار ۱۰ مورد، زرین دشت ۸ مورد، ممسنی و پاسارگاد هرکدام ۷ مورد، زرقان و اقلید هرکدام ۶ مورد، استهبان و خرم بید هرکدام پنج مورد، سپیدان، سروستان و ارسنجان هر کدام ۴ مورد، فیروزآباد، مُهر و نی ریز هر کدام ۳ مورد، کوه چنار، رستم و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، بوانات و سَرچهان هر کدام یک مورد بوده و خوشبختانه شهرستان بختگان نیز تا کنون مورد فوتی گزارش نشده است.
این مقام مسؤول در دانشگاه به مردم توصیه کرد که چه در سفر و چه در منزل، به توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله گذاری فیزیکی عمل کرده و از حضور در تجمعات بپرهیزید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد