hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روزانه ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان بستری می‌شوند

روزانه ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان بستری می‌شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه روزانه ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، گفت: در روزهای آینده نتیجه مسافرت و رفت و آمد مردم  مشخص می‌شود.
ابراهیم جلیلی ، در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۳۶۱۳ نفر رسیده و ۴۸۴ نفر نیز متأسفانه فوت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند، افزود: روند ابتلا به بیماری کرونا در ماه‌های گذشته کاهشی بوده اما از تیرماه این روند افزایش پیدا کرده و طی روزهای اخیر نیز به روند ثابتی رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، ادامه داد: ۱۵۰۰ تخت برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده شده که درحال حاضر ظرفیت برای بستری شدن بیماران وجود دارد.
جلیلی با بیان اینکه روزانه ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری می‌شوند، گفت: روند شیوع بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم دارد و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند شاهد کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود و در صورت غفلت مردم و کنار گذاشتن نکات بهداشتی  مجددا موج جدیدی از شیوع گسترده این بیماری آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده نتیجه مسافرت و رفت و آمد مردم مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: شهریور و مهر بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا است واین واکسن با دستور پزشک برای افراد در معرض خطر تجویز می‌شود و در برخی داروخانه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در دسترس این افراد قرار خواهد گرفت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، کبدی، متابولیک و کلیوی را نیز در اولویت تزریق این واکسن دانست و تصریح کرد: برخی افراد در مشاغل خاص از جمله افراد شاغل در سیستم‌های بهداشتی و درمانی در معرض آسیب هستند و باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.
جلیلی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا از طرف وزارت بهداشت درحال توزیع بوده وطی یک یا دوهفته آینده به همدان خواهد رسید، گفت: از نظر تأمین دارو و امکانات درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مشکل و کمبودی در همدان وجود ندارد.
وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عموم مردم، بیان کرد:۴ دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و در بیمارستان‌های همدان نصب شده و در آینده‌ای نزدیک دو دستگاه دیگر نیز نصب خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد