hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > سرعت اجرای شبکه فاضلاب استان اصفهان ۱۴ برابر افزایش یافت

سرعت اجرای شبکه فاضلاب استان اصفهان ۱۴ برابر افزایش یافت

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سرعت اجرای شبکه فاضلاب در این استان از سال ۹۲ تاکنون نسبت به میانگین ۲۵ سال گذشته، ۱۴ برابر بیشتر شده است.
هاشم امینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال ۶۸ تا ۹۲ طول لوله‌گذاری شبکه فاضلاب استان ۱۶۵ کیلومتر معادل ۲۶ درصد کل بود که این رقم از سال ۹۲ تا ۹۸ به ۵۹۰ کیلومتر معادل ۹۸ کیلومتر کل رسید.
وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت این نهاد در احداث شبکه فاضلاب بعنوان یکی از ضروریات شهرها و روستاها تصریح کرد: میانگین سالانه اجرای این شبکه‌ها در سال‌های قبل از دولت تدبیر و امید هفت کیلومتر بود که این رقم پس از آن به ۹۸ کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های این بخش در کنار افزایش سرعت اجرا به سود ۲ طرف خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای مثال قرارداد متقابل با مجتمع فولاد مبارکه برای احداث تاسیسات فاضلاب شهرستان‌های لنجان و مبارکه ضمن تامین مالی، سرعت اجرای این طرح‌ها را بیشتر کرد.
به گفته وی مبلغ این قرارداد ۲۶۲ میلیارد تومان و میزان لوله گذاری تعهد شده ۶۴۷ کیلومتر است که تاکنون افزون بر ۵۹۰ کیلومتر آن اجرا شده و در کل حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: این طرح به ساخت تاسیسات فاضلاب شهرها و مناطق پیرامونی مبارکه، کرکوند، زیباشهر، دیزیچه، زرین شهر، چمگردان، زاینده رود، سده لنجان و ورنامخواست با سرمایه گذاری فولاد مبارکه می‌انجامد و به ازای آن پساب مناطق نامبرده به این مجموعه بزرگ صنعتی تولیدکننده فولاد تحویل داده می‌شود تا استفاده آن از آب رودخانه زاینده رود کاهش یابد.
وی ادامه داد: اینگونه طرح‌ها علاوه بر حفظ منابع آبی تازه و اختصاص آن برای دیگر موارد مورد نیاز و ضروری مانند آشامیدنی و محیط زیست به فعالیت صنعت، رونق و جهش تولید کمک شایانی خواهد کرد.
امینی با اشاره به اجرای طرح‌های آب و فاضلاب با مشارکت های مردمی بعنوان یک راهبرد مفید و موثر اظهارداشت: سرعت اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب با مشارکت مردمی در استان اصفهان در این دولت ۶ برابر میانگین ۲۰ سال گذشته بوده است.
آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان با ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید، بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد