hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دلایل گرانی میوه و تره‌بار در چند روز تعطیلی گذشته در اصفهان

دلایل گرانی میوه و تره‌بار در چند روز تعطیلی گذشته در اصفهان

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت میوه و همچنین برخی تره بار در تعطیلات روزهای گذشته، گفت: بازار میوه و تره بار تا روز چهارشنبه به روال عادی خود بازمی گردد.
محمدصادق ریاحی  در خصوص گرانی میوه و تره بار طی چند روز تعطیلی گذشته در اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه روز پنجشنبه بازار میوه و تره بار شرایط خوبی نداشت و عرضه و تقاضا متناسب با یکدیگر نبود و شاهد افزایش قیمت این محصولات بودیم، به این دلیل برای تنظیم بازار و آمدن برخی بارها، روز شنبه میدان میوه و تره بار اصفهان باز بود.
وی با اشاره به دلایل این گرانی، گفت: در درجه نخست به دلیل عزاداری رانندگان به طور معمول اقدام به بارگیری نمی کنند و با توجه به اینکه بار میوه از شهرستان های دیگر به اصفهان وارد می شود، با ممانعت آنها در جابجایی بار، شاهد افزایش قیمت میوه و سبزیجات بودیم.
نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین به تعطیلی کار کارگران باغات طی چند روز تعطیلی در ایام عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: برخی بارها قابلیت ماندگاری و نگهداری در سردخانه را دارد و امکان برداشت این محصولات در روز پیش از ایام عزاداری وجود داشت، اما برخی بارها چنین امکانی را نداشتند که باید بعد از برداشت به میادین میوه و تره بار سایر شهرستان منتقل شوند.
وی با بیان اینکه در حالیکه قیمت گوجه پیش از تعطیلات حدود ۱۶۰۰ تومان بود،به دلیل بارگیری نکردن رانندگان به ۲۰۰۰ تومان افزایش یافت، افزود: در این مدت قیمت پیاز به حدود ۱۳۰۰ تومان و سیب زمینی از ۱۶۰۰ به ۲۰۰۰ تومان افزایش یافته است.
ریاحی با تاکید بر اینکه در چند روز تعطیلی بازار، بیشتر افزایش قیمت ها مربوط به بازار میوه بود، تصریح کرد: با توجه به کمبود بار در بازار نسبت به تقاضای آن، در این چند روز شاهد گرانی ۲۰ درصدی قیمت میوه در اصفهان بودیم.
وی با پیش بینی اینکه بازار میوه و تره بار تا روز چهارشنبه به روال عادی خود بازمی گردد، توضیح داد: تا پایان هفته جاری قیمت میوه و تره بار به نرخ های تعادلی پیش از ایام تعطیلی و روزهای عزاداری بازخواهد گشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد