hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > زیباترین تصاویر استوری ویژه روز شهادت امام حسین(ع)

زیباترین تصاویر استوری ویژه روز شهادت امام حسین(ع)

به مناسبت فرارسیدن روز عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، تصاویر ویژه‌ ای برای بارگذاری در استوری اینستاگرام برای شما کاربران تهیه و تنظیم شده است.

یکشنبه نهم شهریورماه در تقویم رسمی امسال مقارن با دهم محرم یا همان روز عاشورا است. روزی که در آن سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) امام سوم شیعیان به همراه یاران باوفایشان در جنگی نابرابر به شهادت رسیدند.

پس از روى کار آمدن یزید، امام که او را نالایق می دانست تن به ذلت بیعت و سازش با او ندادند و براى افشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند. در روز دهم محرم حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایشان لب تشنه با رشادتی شگفت تا آخرین نفر جنگیدند و به شهادت رسیدند. بازماندگان این قافله نور، به اسارت نیروهای ظلمت درآمده و به کوفه برده شدند. هفتاد و دو تن یاران شهید ایشان، بزرگترین حماسه بشری را آفریدند و یاد خویش را در دل تاریخ و وجدان بشرهای فضیلت خواه، ابدی ساختند.

همه‌ساله با آغاز ماه محرم عاشقان و دلدادگان اهل بیت به عزاداری و سوگواری این ماتم عظیم می‌پردازند. مراسم عزاداری در بیشتر مناطق تا روزهای ۱۱ و ۱۲ محرم و در بعضی مناطق تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد که اوج این عزاداری‌ها در روز عاشوراست.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز جانگداز شهادت امام حسین(ع)، مجموعه‌ای از جدیدترین عکس‌ها و تصاویر برای بارگذاری در استوری اینستاگرام گردآوری شده است که در ادامه آنها را دریافت می‌کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد