hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پاکدل: انتظار داریم به هندبال مجوز آغاز فعالیت بدهند

پاکدل: انتظار داریم به هندبال مجوز آغاز فعالیت بدهند

رییس فدراسیون هندبال گفت: از فدراسیون پزشکی ورزشی انتظار داریم تا مجوز آغاز لیگ و برگزاری اردوهای ملی را به ما بدهند.
علیرضا پاکدل ، در خصوص آغاز اردوهای ملی و لیگ برتر هندبال اظهار کرد: در این خصوص از دو هفته پیش مکاتباتی را انجام دادیم. با فدراسیون پزشکی ورزشی نیز جلساتی را داشتیم و پروتکلی را ارائه کردیم که برگرفته از پروتکل فدراسیون جهانی هندبال و شاید حتی کامل‌تر و سختگیرانه تر است. از طرفی با هماهنگی علی‌نژاد معاون وزارت ورزش دو جلسه هم در وزارت بهداشت انجام دادیم و موضوع را توضیح دادیم. به جد پیگیر هستیم تا مجوزهای لازم را برای آغاز لیگ برتر و اردوهای تیم ملی جوانان و نوجوانان را بگیریم.
وی افزود: معیشت بازیکنان، مربیان و خیلی از افراد وابسته به برگزاری مسابقات است و با شیوع کرونا هفت ماهی است که به خطر افتاده است. از فدراسیون پزشکی ورزشی انتظار داریم به عنوان متولی این امر موضوع را دنبال کند و بتوانیم مجوزهای لازم برای آغاز لیگ برتر و اردوهای تیم ملی را بگیریم.
رییس فدراسیون هندبال افزود: دغدغه اصلی ما بحث گرفتن مجوز اردوها و لیگ برتر است. علی‌نژاد قول داده که موضوع را حل کند. ۷ ماه است که بازیکنان و مربیان هیچ دریافتی نداشته اند، محل امرار معاش بسیاری از افراد همین مسابقات است. ما از این جهت بسیار تحت فشاریم. این شرایط یکی دو سال دیگر ادامه دارد و باید با همین شرایط زندگی کنیم، نمی‌شود که ورزش را تعطیل کرد.
پاکدل گفت: مسابقات بین‌المللی در همین شرایط انجام می‌شود و ما نباید از رقبا عقب بمانیم. باید بتوانیم حضور خوبی در مسابقات داشته باشیم. رقبای ما مثل ژاپن، بحرین و قطر ۲ ماهی است که تمریناتشان را آغاز کرده‌اند ولی ما هنوز مجوز آغاز فعالیت نداریم. لیگ هم که هنوز شروع نشده و قطعا در این شرایط از رقبا دور می‌مانیم.
رییس فدراسیون هندبال در خصوص زمان مسابقات قهرمانی آسیا جوانان به میزبانی شیراز گفت: فدراسیون آسیایی زمان مسابقات را ۳۰ اسفند تا ۱۰ فروردین اعلام کرده است اما ما با توجه به اینکه در آن زمان تعطیلات نوروز را داریم و شرایطمان سخت است، تلاش می‌کنیم تا اگر بشود زمانش را تغییر دهیم. البته نمی‌دانم چقدر موفق خواهیم شد تا حداقل کمی زودتر یا دیرتر تاریخ مسابقات را تغییر دهیم. کرونا همه چیز را بهم ریخته و ما زیاد قدرت مانور نداریم. کارمان سخت است. البته اگر پافشاری کردند باید با همکاری مسئولان کشور، وزارت ورزش، استانداری و شورای تامین رایزنی‌های لازم را انجام دهیم و تمهیداتی را بیندیشیم تا بتوانیم مسابقات را در همان تعطیلات به خوبی برگزار کنیم.
پاکدل در ادامه در خصوص به تعویق افتادن قرعه‌کشی لیگ برتر مردان گفت: چند تیم به علت مشکلاتی که داشتند نتوانستند در موعد مقرر شرایط فدراسیون مثل تسویه حساب بازیکنان را انجام دهند. همچنین برای ارائه ضمانت‌نامه نیاز به گرفتن شناسه داشتند و به همین دلایل چند روزی زمان خواستند. از جمله شرایط حضور در لیگ تسویه حساب با بازیکنان، پرداخت ۵ درصد فدراسیون، پرداخت ورودی و ارایه ضمانتنامه هست. چند باشگاه مشکل داشتند و ما به احترام آن‌ها تا شنبه فرصت دادیم تا مشکلاتشان را رفع کنند. شنبه مهلت آخر است و هر تیمی مشکلش را رفع نکند کنار گذاشته خواهد شد.
وی افزود: در بانوان حضور ۸ تیم در لیگ برتر قطعی شد. هیچ تیمی دیگر اضافه نخواهد شد. فکر می‌کنم که تیم‌های خوبی داشته باشیم. در بخش مردان نیز حضور ۱۰ تیم حتمی است و باید ببینیم شرایطشان چه خواهد شد.
پاکدل در پایان در خصوص اتمام سالن ۶ هزار نفری شیراز برای میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا گفت: صحبت شده در دهه فجر افتتاح شود اما با شرایط موجود بعید می‌دانم تمام شود. باید همان سالن دانشگاه آزاد را استفاده کنیم. البته یک سالن دیگر هم هست که قرار است مسابقات فوتسال بین‌المللی در آن برگزار شود که سالن خوبی هم هست اما باید ببینیم سالن ۶ هزار نفری به اتمام می‌رسد یا خیر.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد