hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > توسعه فضای سبز در 375 هکتار از عرصه‌های شهرستان دامغان

توسعه فضای سبز در 375 هکتار از عرصه‌های شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگل‌کاری گفت: توسعه فضای سبز در 375 هکتار از عرصه‌های شهرستان دامغان اجرایی شد.

علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 375 هکتار طرح جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی با مشارکت جوامع محلی (جام) در مناطق کلاریز و دیباج کلاته اجرا شده است.

وی همچنین از احداث 5 بوستان روستایی در مناطق روستایی شهرستان با مشارکت دهیاری‌ها خبر داد و افزود: مراحل احداث یک بوستان روستایی نیز در حال اتمام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: در این مدت بیش از 100 هکتار طرح جنگلانه با مشارکت بیش از 100 نفر از طبیعت دوستان و همیاران طبیعت در مراتع شهرستان انجام‌شده که در این مراتع بذر گیاه باریجه که از گیاهان با ارزش صنعتی و دارویی است؛ کشت شد.

عباسی راد خاطرنشان کرد: در مدت خدمتگزاری دولت تدبیر و امید در سال‌های 92 الی 99 بیش از 190 هکتار از اراضی ملی تحت اجرای پروژه جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در اقصی نقاط شهرستان با کشت نهال‌های مختلف جنگلی نظیر گل محمدی، زرشک، بادام‌کوهی قرار گرفته است.

وی گفت: مراقبت و نگهداری از 2 پارک جنگلی شهید ساجدی و ولی‌عصر (عج) به مساحت حدود 135 هکتار و احداث 2 پارک جنگلی در ورودی شهر کلاته رودبار (پارک جمالیه) و منطقه تفریحی پیر خوشدر جمعاً به مساحت بیش از 70 هکتار نیز از دیگر اقدامات این اداره در مدت خدمتگزاری دولت تدبیر و امید در قسمت جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد