hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > گزارش اقدامات پنج‌ماهه ۹۹ کمیته امداد امام استان سمنان/حوزه حمایت و سلامت خانواده

گزارش اقدامات پنج‌ماهه ۹۹ کمیته امداد امام استان سمنان/حوزه حمایت و سلامت خانواده

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از ارائه طرح‌های بهداشتی برای ۱۴۳۵ نفر از مددجویان و کمک به درمان ۸۳ بیمار صعب‌العلاج خبر داد و گفت: پرداخت بیمه اجتماعی ۹۸۴ مددجو، کمک به رفع سوءتغذیه کودکان، کمک به تأمین جهیزیه و ارائه مشاوره خانواده تنها گوشه‌ای از خدمات این نهاد حمایتی در پنج‌ماهه نخست امسال است.

به گزارش پایگاه خبری کمیته، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به آغاز طرح‌های بهداشتی غربالگری برای ۱۴۳۵ نفر از مددجویان بااعتباری بالغ‌بر ۶۴ میلیون تومان، خاطرنشان کرد: ۸۹ میلیون تومان برای درمان ۸۳ نفر از مددجویان دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج اختصاص‌یافته است.

سیده فاطمه تقوی به پوشش ۹۸۴ نفر از مددجویان در قالب بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و بیمه اشتغال مددجویان تحت پوشش در قالب طرح اشتغال قالی‌بافی اشاره کرد و گفت: در پنج‌ماهه سال جاری ۶۹۰ میلیون تومان در این سرفصل هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: مساعدت به پرداخت فرانشیز ۸۵۶ بیمار بااعتبار ۳۸۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های این نهاد حامی خانواده بوده است.

سیده فاطمه تقوی کمک به رفع سوءتغذیه از طریق توزیع ۱۵۱۴ سبد غذایی بین کودکان زیر پنج سال در پنج‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برای تهیه و توزیع این سبدها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان به ارائه ۱۰۴۱ خدمت مشاوره و راهنمایی به مددجویان اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا، دراین‌بین ۹۵۹ مشاوره تلفی صورت پذیرفته است.

وی به غربالگری سلامت روان ۱۲۰۰ نفر از اعضای خانوار معیشت بگیر گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال اشاره کرد و گفت: کلیپ‌های آموزشی با محتوای مشاوره‌ای برای افراد در بستر فضای مجازی ارسال‌شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: در پنج‌ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد ۸۲۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان تبصره ۱۴ و تحت حمایت پرداخت‌شده است.

وی به تأمین کمک‌هزینه جهیزیه برای نوعروسان، هدیه ازدواج به پسران و دختران نیازمند اشاره کرد و گفت: در پنج‌ماهه سال جاری ۷۵ مددجو و نیازمند با دریافت این کمک‌ها راهی خانه بخت شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از کمک به خرید لوازم ضروری زندگی برای ۱۱۰ خانوار از مددجویان اشاره کرد و گفت: ۶۸ درصد از این کمک‌ها در مناطق روستایی و ۳۲ درصد مناطق محروم هزینه شده است

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، ۳۱۴۱ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارش گایی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد ۳۹۴ مورد کمک‌هزینه اجاره بااعتبار ۱۹۰ میلیون تومان در پنج ماه نخست سال پرداخت‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد