hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > چک برگشتی متقاضیان و ضامنان طرح های اعطای تسهیلات کرونا رفع محدودیت میشود

چک برگشتی متقاضیان و ضامنان طرح های اعطای تسهیلات کرونا رفع محدودیت میشود

چک‌ برگشتی متقاضیان و ضامنان تسهیلات کرونایی، شامل طرح‌های اعطای تسهیلات به کسب وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و تسهیلات ودیعه اجاره مستأجران، از محدودیت های متعارف در اعطای تسهیلات بانکی مستثنی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان در این خصوص گفت: به منظور تسهیل در اعطای تسهیلات مرتبط با شیوع ویروس کرونا مقرر گردیده چک‌ برگشتی متقاضیان، ذینفعان و ضامنان در تسهیلات کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا پایان زمان اجرای طرح به واحدهای کسب وکار و دیگر تسهیلات مربوط به کرونا صادر شده فقط برای طرح های تسهیلات کرونایی از محدودیت های متعارف در اعطای تسهیلات بانکی مستثنی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: پیش از این در دستورالعمل های اجرایی تسهیلات صاحبان کسب وکارهایی که چک برگشتی آنان از اول اسفند سال گذشته تا پایان تیرماه سالجاری به دلایل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت اقتصادی خود مشکل داشتند، از محدودیت قانون صدور چک مستثنی می گردید.

وی تصریح کرد: این مصوبه مختص تسهیلات اعطایی بانک‌ها به صاحبان کسب وکارهایی است که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت اقتصادی خود دچار مشکل گردیده و نیز تسهیلات ودیعه اجاره مستأجران در قالب مرابحه خرید کالا و خدمات را هم شامل می گردد و شامل تمام متقاضیان اخذ تسهیلات عادی نخواهد شد.

غنیان با اشاره به اینکه مستثنی شدن از محدودیت‌های ناظر بر چک برگشتی شامل ضامنان و ذینفعان نیز می‌شود، گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند نسبت به قبول ضمانت افرادی که دارای چک برگشتی در این بازه زمانی هستند اقدام نمایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد