hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > مطالعه و کتابخوانی زیرساخت و عامل مهم در موفقیت برنامه های مختلف در جامعه است

مطالعه و کتابخوانی زیرساخت و عامل مهم در موفقیت برنامه های مختلف در جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، کتابخوانی و مطالعه را زیرساخت و عامل مهم در نتیجه بخش دانستن سایر فعالیت ها در جامعه دانست و گفت: مهمترین هدف و محصول اصلی طرح پایتخت کتاب نیز رسیدن به این هدف مهم و افزایش سرانه مطالعه در جامعه است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح عصر سه شنبه در بازدید مدیر حوزه های علمیه استان سمنان و رییس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از دبیرخانه طرح پایتخت کتاب سمنان خاطرنشان کرد: بی توجهی به مطالعه و کتابخوانی موجب از بین رفتن سایر فعالیت ها در بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.
وی با تاکید بر استقبال قشرهای مردم از طرح پایتخت کتاب گفت: در یک نظرسنجی 90 درصد جامعه آماری مورد پرسش، آمادگی خود را برای همکاری در رسیدن به این موفقیت ابراز و حتی شماره تلفن همراه خود را برای تماس و برقراری ارتباط در این زمینه جهت همکاری ارائه داده اند.
فلاح، تحقق توسعه کتابخوانی و دستیابی به عنوان مهم "سمنان پایتخت کتاب ایران" را مستلزم همکاری و همراهی مردم و تشکل های مردمی دانست و گفت: دستگاههای فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و شهرداری سمنان در این زمینه نقش مهمی دارند و می توانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به تشکیل و فعالیت این دبیرخانه نیز اشاره کرد و گفت: ستاد شهرستانی طرح پایتخت کتاب نیز ظرف یک ماه آینده با کمک فرماندار و حضور دستگاههای مرتبط در فرمانداری تشکیل و فعال می شود.
 فلاح با اشاره به پنج برنامه مهم ملی در دست اقدام این اداره کل در سال جاری گفت: ظرف دو ماه آینده نقشه راه و برنامه ریزی مناسب برای تحقق این طرحها و برنامه های مهم ارائه خواهد شد.
رضا شمس خانی مدیر موسسه فرهنگی آرمان روشن سمنان که دبیرخانه طرح پایتخت کتاب در دفتر این موسسه ایجاد و فعال شده است نیز در این نشست گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این موسسه و نیز نتایج نظر سنجی انجام شده در خصوص طرح پایتخت کتاب را ارائه کرد.
حجت الاسلام محمدحسن رستمیان مدیر حوزه های علمیه و مسوول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با تشکر از اقدامات انجام شده در این خصوص از بخش های دبیرخانه بازدید و در جریان روند فعالیت ها و برنامه ها در طرح پایتخت کتاب قرار گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد