hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محدودیت خاصی برای تاسوعا و عاشورا مصوب نکرده‌ایم

محدودیت خاصی برای تاسوعا و عاشورا مصوب نکرده‌ایم

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: فعلا محدودیت خاصی را برای روزهای تاسوعا و عاشورا مصوب نکرده ایم، اما برای این دو روز تیم های بازرسی ویژه در شهرستان ها توسط فرمانداری ها تشکیل می شود که به صورت خاص کنترل ها را انجام می دهند.
حجت الله غلامی ، اظهار کرد: آنچه مسلم است بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریور خواهد بود، اما در مناطق سفید برگزاری کلاس ها با رعایت نکات بهداشتی است و در نقاط قرمز استان کلاس ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا سلامت دانش آموزان حفظ شود. چگونگی برگزاری کلاس ها در نقاط زرد هم در شورای آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.
وی افزود: در خصوص پارک ها و مکان های عمومی مقرر شد کمیته حمل و نقل امور شهری جلسه بگذارد و تصمیماتی برای قسمت هایی از پارک ها که ازدحام می شود اتخاذ شد تا این مکان ها خلوت شود که لازمه آن هماهنگی با نیروی انتظامی است که در پارک ها تنها عبور و مرور را داشته باشیم. امکان جمع شدن افراد در پل های خواجو، سی و سه پل، مارنان و شهرستان بیشتر است و مقرر شد کنترل ها در این نقاط بیشتر شود.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: همچنین با تصمیماتی که در ستاد کرونا اتخاذ شد کنترل ها و بازرسی ها در نقاط گردشگری استان مانند باغ بهادران، چادگان، فریدون شهر و سمیرم افزایش می یابد.
غلامی ادامه داد: بخشی از کار را هم بر عهده فرمانداران و ستادهای شهرستانی گذاشته ایم که خودشان در ارتباط با مراکزی که احتمال تجمع وجود دارد اقدامات لازم و بازدارنده را انجام دهند و مردم از سفر به نقاط مختلف استان باید خودداری کنند.
وی در خصوص کیفیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم، تصریح کرد: بسیاری از هیئت ها و تکایا، شیوه نامه ها را رعایت و مراسم خود را در فضای باز برگزار کرده اند. بسیاری از مکان ها که پخت غذای نذری داشته اند اعلام کرده اند که به شکل خام مواد غذایی را توزیع می کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود. همکاری مردم تا اینجا خوب بوده که البته باید منتظر مراسم تاسوعا و عاشورا هم باشیم که قاعدتا با توصیه علما و ستاد ملی کرونا مراسم این دو روز نیز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: برای روزهای تاسوعا و عاشورا تیم های بازرسی ویژه در شهرستان ها توسط فرمانداری ها تشکیل می شود که به صورت خاص کنترل ها را انجام می دهند و در کلان شهر اصفهان نیز اداره بهداشت و درمان و فرمانداری این تیم ها را تشکیل خواهند داد. همچنین ستاد بازرسی ویژه مستقر در استانداری به صورت موردی موارد را بررسی و بر حسب گزارش هایی که دریافت می کند در محل حاضر می شود.
غلامی افزود: فعلا محدودیت خاصی را برای روزهای تاسوعا و عاشورا مصوب نکرده ایم، اما روز پنجشنبه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار می شود که اگر در این جلسه تصمیمات خاصی در این خصوص اتخاذ شود از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.
وی گفت: تا کنون مردم و هیئات مذهبی همکاری خوبی با دستگاه های مختلف داشته اند و این هماهنگی بین دستگاه ها نیز مشاهده می شود. سازمان تبلیغات اسلامی کارگروهی را با حضور تمام دستگاه ها و نمایندگان مساجد و هیئات مذهبی تشکیل داده است و موارد به خوبی بررسی می شود که قطعا این همکاری سبب خواهد شد تاسوعا و عاشورای خوبی را همراه با شور و شعور حسینی و با حفظ سلامت مردم پشت سر بگذاریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد