hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > نخستین مورد ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا در جهان!

نخستین مورد ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا در جهان!

محققان هنگ کنگی از ثبت نخستین مورد ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا در جهان خبر داده‌اند.


به گزارش مهر، محققان از نخستین مورد ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا خبر داده‌اند؛ تحقیقات در این مورد به توسعه واکسن برای این ویروس کمک می‌کند. طبق اطلاعات موجود یک مرد هنگ کنگی ۳۳ ساله نخستین بار در اواخر ماه مارس به ویروس کرونا مبتلا شد، اما ۴.۵ ماه بعد هنگامی‌که به اروپا سفر کرده بود، برای دومین بار به این عفونت مبتلا شد.

این مورد سوالات بیشماری را درباره ماندگاری اقدامات ایمنی در مقابل ویروس کرونا به وجود می‌آورد. تاکنون موارد پراکنده‌ای از ابتلای دوباره افراد به کووید ۱۹ گزارش شده است، اما این گزارش‌ها براساس شواهد بوده و تا حد زیادی درنتیجه چالش در آزمایش‌ها اعلام شدند.

در مورد فعلی که توسط دانشگاه هنگ کنگ گزارش شده، محققان توالی ژنتیک ویروس را در دو بار ابتلای او به بیماری بررسی کرده و متوجه شدند آن‌ها یکسان نیستند. این امر نشان می‌دهد عفونت دوم شباهتی به مورد اول ندارد؛ به عبارت دیگر فرد به دو نسخه از ویروس کرونا مبتلا شده است.

محققان در بیانیه‌ای در خصوص این تحقیق نوشته‌اند: این نخستین مورد ثبت شده در جهان از بیماری است که از کووید ۱۹ بهبودیافته، اما دوباره به آن مبتلا شده است. به گفته کارشناسان ممکن است این فقط یک نمونه میان چند میلیون نفری باشد که در سراسر جهان به ویروس مبتلا شده‌اند و امکان دارد ایمنی در برابر ابتلا به ویروس طولانی‌تر از چندماه باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد