hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۹۰ درصد اهداکنندگان پلاسما واجد شرایط لازم هستند

۹۰ درصد اهداکنندگان پلاسما واجد شرایط لازم هستند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: به طور معمول ۹۰ درصد اهداکنندگان پلاسما واجد شرایط لازم هستند اما در این شرایط خاص با کمبود اهداکننده در کشور و استان مواجه هستیم.

مجید زینلی با اشاره به اینکه دستگاه پلاسمافرز در بیمارستان الزهرا جنبه درمانی دارد و با دستگاه دریافت پلاسما در مرکز انتقال خون پل خواجو متفاوت است، اظهار داشت: اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا حتی به تأیید FDA هم رسیده است وی این نشان می‌دهد نظام سلامت ایران در درمان بیماران کووید ۱۹ با روش پلاسمادرمانی پیشتاز بوده است.

وی افزود: اگرچه روزانه در اصفهان ۱۰ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا که ۲۸ روز از زمان ترخیص آنها در بیمارستانها گذشته است، دریافت می‌شود اما نیاز مراکز درمانی به پلاسما بیش از اهداست.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نیت کنندگان اهدا پلاسما واجد شرایط اهدا هستند، گفت: کمبود پلاسما مورد نیاز برای نجات جان بیماران کووید ۱۹ نشان دهنده این است که با کمبود میزان اهدا کننده مواجه هستیم.

وی بیان داشت: اگر در این ایام محرم و صفر هر شفایافته از ویروس منحوس، نذر سلامت خود را با اهدا پلاسما ادا کند قطعاً می‌توان به نجات افراد بسیاری امیدوار شد.

زینلی به وضعیت ذخیره خون استان اصفهان هم گریزی زد و گفت: اگرچه وضعیت خون و فرآورده‌های خونی استان اصفهان بحرانی نیست اما در شرایط خوبی هم به سر نمی بریم و شیوع کرونا وضعیت را بدتر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در تمام گروه‌های خونی با کمبود مواجه هستیم و اهداکنندگان که قصد دارند در ایام محرم و صفر خون اهدا کنند می‌توانند از هم اکنون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: به منظور رفاه حال اهداکنندگان خون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نوبت دهی اینترنتی اهدای خون در وب سایت انتقال خون به آدرس www.ebto.ir انجام می‌شود و اهداکنندگان می‌توانند مرکز، روز و ساعت اهدای خون را رزرو کنند.

زینلی با اشاره به اینکه همواره در فصل گرما با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم و افزود: با توجه به ادای نذر خون در ایام دهه محرم وشرایط کرونا خون گیری در ایام دهه محرم و به جز ایام تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود.

وی افزود: شهروندان گرامی و عزاداران حسینی با عنایت به شرایط کنونی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌توانند تا روز جمعه هفتم شهریور از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر با در دست داشتن کارت ملی و ماسک در مرکز اهدا خون شهرستان محل سکونت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد